پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۵۰۵۹
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۰
طراح سایت دیوار و موسس سایت دیوار حسام آرمندهی و رضا محمدی، کارآفرینان و دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف و بنیانگذاران کافه بازار هستند. تقریبا همه کاربران اینترنت، اپلیکیشن و سایت دیوار را می‌شناسند. سایت دیوار و اپلیکیشن آن یک سامانه درج آگهی و نیازمندی بسیار کاربردی است که تعداد زیادی از مردم از آن استفاده می‌کنند. اما میزان درآمد دیوار چقدر است؟

شعار سال:تاریخچه سایت دیوار
 
مالک سایت دیوار حسام آرمندهی یک جوان کارآفرین ایرانی و از بنیانگذاران شرکت آگه پردازان هوشمند است. جالب است بدانید حسام آرمندهی مالک کافه بازار ایرانی نیز است. کافه بازار مجموعه بزرگی است که برای تعداد بسیاری از توسعه دهندگان موبایلی زمینه اشتغال فراهم کرده و گردش مالی میلیاردی دارد و اپلیکیشن و وب سایت دیوار در واقع یکی از زیرمجموعه های کافه بازار به حساب می‌آید.
 
ایرانی‌ ها می‌توانند در سایت و برنامه دیوار آگهی های خود را ارائه کرده و آگهی های دیگران را مشاهده کنند. به عبارت ساده دیوار سرویس نیازمندی های آنلاین است که در همه جای ایران با گوشی های اندرویدی یا آیفون قابل دسترسی است. وب سایت دیوار در سال 1392 شروع به کار کرد. نرم افزار و وب سایت دیوار بستری فراهم می‌کند تا مردم بتوانند انواع کالاهای نو و دست دوم خود را به فروش رسانده یا خریداری کنند. علاوه بر کالا انواع خدمات نیز در دیوار ارائه می‌شود.
 
البته قابل ذکر است که وب سایت دیوار برای اولین بار توانست شرایطی فراهم کند تا کاربران فارسی زبان در چند شهر افغانستان از جمله کابل، هرات، قندهار و مزار شریف نیز بتوانند آگهی های خود را در آن ثبت نمایند.
 


مدل کسب و کار سایت دیوار چگونه است؟
 
دیوار از ابتدا و تا مدتی خدمات خود را بدون دریافت هزینه ای به کاربران ارائه می‌کرد. سپس بخش هایی مانند آگهی فوری و استخدامی را در سایت قرار داد که به صورت پولی بوده و به شکل درون پرداختی برای دیوار درآمد کسب می‌کنند.
 
تفاوتی که دیوار با سایر سایت های آگهی اینترنتی دارد، این است که به جای دریافت مبالغ زیاد برای درج آگهی بر فروش بیشتر با قیمت پایین تر متمرکز است. در واقع تکیه دیوار برای کسب درآمد به پول خود مردم است.
 
سیاست این وب سایت این است که بتواند زندگی مردم را به خود وابسته کرده و به مرور بخش های رایگان خود را نیز پولی کند اما با مبالغ پایین. برای مثال این سایت بخش استخدام خود را با هزینه هر آگهی پنج هزار تومان از حالت رایگان درآورد و بعد بخش حمل و نقل و به همین ترتیب و به مرور بخش های زیادی را پولی خواهد کرد.
 
پایین بودن مبالغ باعث می‌شود افراد زیادی از این خدمات استفاده کرده و همچنین بالا رفتن جزئی این مبالغ در طول زمان به چشم نیاید. اما به خاطر کاربران زیاد همان مبالغ جزئی درآمد زیادی برای سایت به دنبال خواهد داشت.


تحلیل سایت دیوار و راز موفقیت آن
 
مهمترین اصل برای یک کسب و کار نو تطابق آن با نیاز جامعه است. اگر بتوان نیاز جامعه در یک مقطع زمانی را شناخت و به موقع برای رفع آن اقدام نمود، احتمال موفقیت بسیار بیشتر خواهد شد. هم اکنون میلیون ها انسان در سراسر جهان از شبکه های اجتماعی استفاده می‌کنند، چون این شبکه ها توانستند به موقع به نیاز ارتباطی امروز جهان پاسخ بدهند.
 
وب سایت دیوار نیز نیاز جامعه ایران به داشتن بستری که بتواند اجناس دست دوم و نو خود را بدون حضور دلالان بفروشد و برای کالاها و خدمات خود به سرعت مشتری پیدا کند را شناخت و توانست به بزرگترین وب سایت نیازمندی های ایران تبدیل شود.
 

دیوار چگونه کسب درآمد می‌کند
 
همان طور که اشاره شد دیوار بخشی از خدمات خود را رایگان و بخشی را به صورت پولی ارائه می‌کند. در ادامه هر بخش را به شما معرفی می‌کنیم.

 برچسب فوری: شما می‌توانید با پرداخت مبلغی به مدت سه روز از برچسب فوری بر روی آگهی خود استفاده کنید. برچسب فوری ظاهر آگهی را تغییر داده و موجب جلب توجه بیننده می‌شود.

 نردبان: اگر با پرداخت مبلغ مورد نظر قابلیت نردبان برای آگهی شما فعال شود، آگهی که به خاطر انتشار آگهی های جدید پایین آمده دوباره به صدر لیست آگهی ها باز می‌گردد. بدون پرداخت مبلغ و استفاده از قابلیت نردبان شما تنها در صورتی می‌توانید آگهی خود را بالا ببرید که آن را پاک کرده و پس از 24 ساعت دوباره آن را درج نمایید، اما با استفاده از قابلیت نردبان نیازی به پاک کردن آگهی و 24 ساعت انتظار تا ثبت آگهی جدید نیست.

نردبان و فوری: سایت دیوار با دریافت یک هزینه مشخص به شما اجازه می‌دهد به طور همزمان از هر دو قابلیت فوری و نردبان استفاده کنید.

تمدید کردن: یک آگهی تنها تا یک ماه بر روی دیوار می‌ماند و بعد از آن دیگر برای عموم قابل مشاهد نبوده و آرشیو خواهد شد، اما وب سایت دیوار این امکان را فراهم کرده است که شما بتوانید با پرداخت مبلغی آگهی خود را دوباره برای یک ماه تمدید کنید. مزیتی که این کار در مقایسه با حذف آگهی و درج دوباره آن به صورت رایگان دارد این است که با استفاده از گزینه تمدید احتمال دارد که افراد با کمک موتورهای جستجو نیز بتوانند به آگهی شما برسند. اگر آگهی را از اول درج کنید مدتی طول خواهد کشید که موتورهای جستجو دوباره آن را بیابند.

نردبان و تمدید: شما می‌توانید با پرداخت هزینه از هر دو قابلیت نردبان و تمدید به طور همزمان استفاده کنید.

درج لینک سایت: دیوار این قابلیت را دارد که بتوانید لینک وب سایت خود را در آن نمایش دهید. برای این کار می‌توانید با پرداخت هزینه قسمت لینک آگهی را هنگام ثبت یا ویرایش آگهی فعال کنید.
 
تصویر زیر بخش های درآمدزای این سایت را نشان می‌دهد:
 

میزان درآمد سایت دیوار چقدراست؟
 
با بررسی درآمدزایی سایت دیوار و شیپور می‌توان گفت سایت و اپلیکیشن دیوار با گردش مالی میلیاردی پردرآمدترین وب سایت کشور است. گفته می‌شود روزانه تنها از قسمت آگهی فوری و فقط در استان تهران 180 میلیون تومان درآمد کسب می‌کند، چرا که در هر ساعت در این استان بیست هزار آگهی فوری با قیمت 6000 تومان (قیمت ممکن است در زمان خواندن این مقاله توسط شما تغییر کرده باشد) ثبت می‌شود. پس می‌توان حدس زد که چه گردش مالی و درآمد بالایی از سایر بخش های سایت و در نتیجه آگهی های درج شده در کل کشور نصیب دیوار می‌شود. برای این سایت ماهانه بین هجده تا بیست میلیارد تومان درآمد برآورد می‌شود که البته بخشی از آن صرف مدیریت، تبلیغات و نگهداری سایت خواهد شد.

آیا می‌توانیم طراحی سایت و اپلیکیشن مشابه دیوار داشته باشیم؟
 
همه چیز ممکن است اما باید راه درست را پیدا کرد. یکی از علل موفقیت دیوار استفاده از سیستم تبلیغاتی عدد و کافه بازار است که با یک سرمایه گذاری بزرگ توانستند خیلی زود این اپلیکیشن را به بزرگترین سیستم آگهی آنلاین تبدیل کنند. با این حال همیشه ایده های نو اگر در زمان مناسب پا بگیرند احتمال موفقیتشان زیاد خواهد بود. شما هم می‌توانید از این وب سایت ایده گرفته و با تغییرات خلاقانه خود اقدام به طراحی سایت درج آگهی فوق العاده در زمینه آگهی و نیازمند‌های آنلاین ایجاد کنید.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری کارخانه دار  ، تاریخ انتشار: 2 فروردین 1400، کدخبر: ،www.karkhanedar.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین