پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۳۸۱۰
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۲
طبق آمار‌های شرکت مدیریت برق ایران مصرف برق کشور در ساعات پیک به ۵۰ تا ۵۲ هزار مگاوات رسیده است که نسبت به مصرف ساعات پیک مدت مشابه اردیبهشت و خرداد سال ۱۳۹۹ رشد ۱۲ تا ۱۷ درصدی را نشان می‌دهد. همچنین در سال‌های گذشته مصرف نزدیک به ۵۰ هزار مگاوات معمولا در اوایل تیرماه اتفاق می‌افتاد.
شعار سال: طبق آمار‌های شرکت مدیریت برق ایران مصرف برق کشور در ساعات پیک به ۵۰ تا ۵۲ هزار مگاوات رسیده است که نسبت به مصرف ساعات پیک مدت مشابه اردیبهشت و خرداد سال ۱۳۹۹ رشد ۱۲ تا ۱۷ درصدی را نشان می‌دهد. همچنین در سال‌های گذشته مصرف نزدیک به ۵۰ هزار مگاوات معمولا در اوایل تیرماه اتفاق می‌افتاد.

مشکل زمانی جدی‌تر می‌شود که طبق اعلام شرکت توانیر ۱۵ درصد از ظرفیت تولید برق ایران مربوط به تولیدات نیروگاه‌های برقابی است که با کاهش ذخایر سد‌ها و منابع آبی کشور، احتمال کاهش تولید برق و بحرانی‌تر شدن قطعی برق نیز وجود دارد. نکته تکمیلی اینکه طبق آمار‌های وزارت نیرو، حجم بارش کشور نسبت به سال گذشته کاهش ۵۲ درصدی و نسبت به دوره بلندمدت ۵۲ ساله، کاهش ۳۶ درصدی داشته است.

چرا قطعی برق می‌تواند بحرانی‌تر شود؟

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از فرهیختگان
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین