پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۳۹۴۷
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۵
محمدعلی موحد (زادهٔ ۲ خرداد ۱۳۰۲ در تبریز) شاعر و ادیب عرفان‌پژوه، تاریخ‌نگار و حقوق‌دان، و عضو پیوستهٔ فرهنگستان زبان و ادب فارسی است.وی در طول زندگی خویش همواره مشغول تحقیق، تألیف و ترجمه بوده و آثار شاخصی از خود به یادگار گذاشته‌ است که بی‌شک مهم‌ترین آن‌ها تحقیق در متون عرفانی، به‌ویژه چاپ انتقادی مقالات شمس تبریزی است.موحد از جمله عرفان پژوهانی است که مدفون بودن شمس تبریزی در خوی را به دلیل وجود مقبره‌ای با یک مناره در خارج از شهر خوی که از آغاز سدهٔ پانزدهم میلادی به «منارهٔ شمس تبریزی» معروف بوده، معتبر می‌داند.او در دهمین دهه‌ی زندگی‌اش، همچنان برای تاریخ و ادبیات ایران قلم می‌زند. او امروز ۹۸ ساله شد.
شعار سال:  محمدعلی موحد، یکی از بزرگ‌ترین بزرگان تاریخ و ادبیات معاصر ایران است. او در دهمین دهه‌ی زندگی‌اش، همچنان برای تاریخ و ادبیات ایران قلم می‌زند. او امروز ۹۸ ساله شد. گزارش حمیدرضا محمدی را به شادباش تولد این چهره‌ی ماندگار ایران، ببینید.
تعداد بازدید : 12
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ایرنا، تاریخ انتشار:۲ خرداد ۱۴۰۰، کد خبر:84340411، www.irna.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین