پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۴۵۳۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۵
رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور با بیان اینکه حدود ۳۵۰۰صفحه ارائه دهنده خدمات روانشناسی و مشاوره غیر قانونی در فضای مجازی توسط این سازمان شناسایی شده است، گفت: گا‌ها پس از معرفی برخی افراد ارایه دهنده خدمات روانشناسی و مشاوره غیر مجاز درفضای مجازی به دادگاه‌ها، شاهد منع تعقیب آن‌ها هستیم. این امر نشان دهنده عدم هماهنگی میان دستگاه‌های مجری است.
شعار سال: دکتر محمد حاتمی در گفت‌وگوی اظهار کرد: حدود ۳۵۰۰ صفحه غیر مجاز توسط روانشناس‌نما‌ها که در فضای مجازی اقدام به ارائه خدمات روانشناسی و مشاوره می‌کردند توسط این سازمان شناسایی شدند. به برخی از آن‌ها تذکر و برای بخشی تشکیل پرونده دادیم. برخی نیز که تخلف محرزی داشتند به دادگاه‌ها معرفی شدند.
 
افرادی که تحصیلات روانشناسی و مشاوره ندارند

وی ادامه داد: این افراد تحصیلات روانشناسی و مشاوره ندارند؛ گا‌ها پس از معرفی این افراد به دادگاه‌ها، منع تعقیب برایشان صادر می‌شود. از این رو لازم است هماهنگی میان سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور، قوه قضاییه، سازمان بهزیستی، صدا و سیما و سایر ارگان‌های مجری شکل گیرد تا بتوان مقابل فعالیت غیر مجاز روانشناسی و مشاوره ایستاد.

حاتمی با بیان اینکه فعالیت صفحات غیر مجاز روانشناسی و مشاوره در دوران پاندمی کووید ۱۹ نسبت به گذشته حدود سه برابر افزایش داشته است، تصریح کرد: در این ایام مردم بیشتر از گذشته نیازمند دریافت خدمات روانشناسی و مشاوره بودند و از طرفی نمی‌توانستند مانند قبل به راحتی به صورت حضوری به روانشناسان مراجعه کنند، افراد غیر متخصص نیز از این فرصت استفاده و خود را مطرح کردند و آسیب‌های فراوانی به خانواده‌ها زدند.

رییس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور گفت: مقصر اصلی طبعا مسئولین هستند که مساله خدمات روانشناسی و مشاوره را مساله‌ای حاشیه‌ای و نه اصلی می‌پندارند و از این رو هماهنگی لازم برای جلوگیری از فعالیت غیر مجاز این سودجویان انجام نمی‌دهند. نسبت به این مسائل باید فرهنگسازی شود و به مردم آگاهی داد. ما همواره توصیه کردیم مردم به روانشناسانی که پروانه اشتغال سازمان نظام ندارند مراجعه نکنند، اما صدای ما به تمام مردم نمی‌رسد. اگر تمامی ارگان‌ها اعم از وزارت بهداشت، قوه قضاییه، هییت دولت، سازمان بهزیستی با ما همکاری کنند وضع موجود به راحتی قابل مدیریت است.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۴۰۰، کد خبر:۱۴۰۰۰۳۰۶۰۴۵۲۲، isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سینا
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
0
0
جای خالی نظارت های کافی و لازم باعث این مسائل می شود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین