پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۴۸۸۹
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۳:۰۳
مهندس وحید عزیزپور، کارشناس حوزه عمران شهری و عضو اصلی هیات مدیره و معاون بهره برداری آب و فاضلاب استان مازندران نوشت: در این سازماندهی شورای شهر به عنوان یک نهاد تصمیم گیر، دارای اختیارات وسیعی است، اما شواهد نشان می‌دهد این نهاد بعد از چند دوره شکل گیری هنوز نتوانسته خواسته‌های شهروندی را ارضاء نماید.
شعار سال: لازمه داشتن یک شهر توسعه یافته سوای "منابع مالی و رشد اقتصادی"، مدیران توسعه خواه هستند. یک مدیر شهری در صورتی توسعه خواه است که صرف نظر از داشتن مدارک دانشگاهی، تخصص لازمه را برای سکانداری پارلمان شهری دارا باشد.

شناسایی کمبود‌ها و نیاز‌های مختلف شهر و رفع این نواقص با استفاده از تخصص و تجارب، مهمترین شاخصه اعضای شورا‌های شهر‌ها به عنوان مهمترین نهاد تصمیم گیری شهری تلقی می‌شود و اگر غیر از این باشد بی شک سبب ناکارآمدی مدیریت شهری و تحمیل هزینه‌های گزاف به جامعه شهری خواهد بود.

گسترش روز افزون شهر‌ها و به تبع آن واگذاری وظایف و فعالیت‌های جدید به مدیران شهری و کنترل رشد شهر‌ها به لحاظ جمعیتی و تحقق خواسته‌های این جمعیت رو به رشد، نیازمند مدیریت سازمان یافته‌ای است که بتواند تمامی عناصر موثر در اداره شهر را به نحو مطلوب جهت پاسخگویی به این نیازها، سازماندهی نماید.

در این سازماندهی شورای شهر به عنوان یک نهاد تصمیم گیر، دارای اختیارات وسیعی است، اما شواهد نشان می‌دهد این نهاد بعد از چند دوره شکل گیری هنوز نتوانسته خواسته‌های شهروندی را ارضاء نماید و به دلیل عدم توانمندی درسازمان دهی، متاسفانه بعضاً شاهد آشفتگی‌های زیادی درسطوح مختلف بوده ایم. به عبارتی بهتر؛ این نهاد ناظر که بایستی به دنبال تغییر رویکرد باشد، به دلیل بی توجهی به این مقوله مهم در اکثر شهر‌ها عملکرد ناموفقی داشته است.

به یقین برای موفقیت مدیریت شهری بایست رویکرد مشارکتی-تعاملی متکی بر منافع شهروندی شکل بگیرد تا در صدد رفع نواقصی باشد که در مدیریت شهری دیده می‌شود و همین امر است که ما را به سمت تخصصی شدن کرسی‌های پارلمان شهری سوق می‌دهد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از عبارت، تاریخ انتشار:۸ خرداد ۱۴۰۰، کد خبر:۶۱۴۸۶، www.ebaarat.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین