پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۳۴۶۱۰۰
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰
سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس گفت: باید در دانشگاه‌ها به آمایش رشته‌ای توجه شود همچنین دولت قبل از هر اقدامی باید آمایش رشته تحصیلی را در دستور کار خود قرار دهد.
شعار سال: احمد حسین فلاحی، سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به برنامه‌های دولت آینده در حوزه آموزش گفت: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری دغدغه اصلی مردم برطرف‌سازی مشکلات اقتصادی و معیشتی است.

او افزود: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری فضای مجازی مشکل امروز جامعه نیست بلکه معیشت و مشکلات اقتصادی در سایه تولید و کارآفرینی حل و فصل می‌شود.

این نماینده مجلس تاکید کرد: افراد باید زمینه‌های متعدد حوزه آموزش همچون جذب معلم را در دستور کار قرار دهند. بر اساس قانون، جذب معلم باید از دانشگاه فرهنگیان انجام شود. این در حالی است که در این باره کم و کاستی‌های متعدد را شاهد هستیم.

دولت آینده آمایش رشته تحصیلی را در دستور کار قرار دهد

حسین فلاحی ادامه داد: باید به آمایش رشته‌ای در دانشگاه‌ها توجه شود همچنین دولت جدید قبل از هر اقدامی باید آمایش رشته تحصیلی را در دستور کار خود قرار دهد.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس نیز از دیگر اقدامات دولت و وزیر آموزش و پرورش آینده توجه به اعلام رتبه‌بندی معلمان دانست و افزود: این اقدامات در مجلس مطرح است، اما از دولت آینده انتظار می‌رود تا این مهم را در دستور کار قرار دهند.

او درباره نیاز به بازبینی و آموزش در کتب درسی نیز بیان کرد: باید اقدامات حوزه آموزش در راستای سند تحول بنیادین انجام شود. در طرح تحول بنیادین که بر اساس نظام آموزش و پرورش اسلامی باید معطوف به افق چشم اندازی ۱۴۰۴ باشد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: در زمینه محتوا‌های دروس هم باید بازنگری‌ها انجام شود. بی‌شک وقتی سند تحول بنیادین مطرح می‌شود. در این سند بازنگری و بازتولید برنامه‌ها و محتوای آموزشی و روش‌های تربیتی برای درونی‌سازی و تعمیق و ترویج فرهنگ حیا، عفاف و حجاب مورد توجه قرار بگیرد.

او در پایان گفت: بر اساس این سند باید مدرسه کانون تعلیم و تربیت باشد از سوی دیگر جامعیت، یکپارچگی و توجه متوازن به ساحت‌های تعلیم و تربیت، ارتقای جامعه تربیتی و پرورشی، ارتقای بخشی به جایگاه خانواده و ... از اهمیت برخوردار است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از برنا، تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۱۹۰۰۰۲، www.borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین