پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۶۲۹۵
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۰
معاون پیشگیری از معلولیت‌های دفتر توسعه پیشگیری بهزیستی کشور گفت: امسال اولین سالی است که تولیت مهد‌های کودک به دست ما نیست.
شعار سال: افروز صفاری فرد معاون پیشگیری از معلولیت‌های دفتر توسعه پیشگیری بهزیستی کشور درباره غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال گفت: غربالگری اختلالات بینایی هرسال، از نیمه دوم سال شروع می‌شد و در سال ۱۳۹۹ نیز به دلیل شیوع کرونا، غربالگری از تیرماه ۹۹ شروع شد.

وی افزود: درسال ۱۴۰۰ برنامه غربالگری را زودتر آغاز کردیم و غربالگری از ۱۵ اردیبهشت ماه امسال شروع شده است همچنین ما پروتکل‌هایی به استان‌ها اعلام کردیم که بتوانند با وجود کرونا، کار را پیش ببرند.
 
چه تعداد از کودکان، غربالگری می‌شوند؟

صفاری فرد درباره اینکه چه تعداد از کودکان، غربالگری می‌شوند، گفت: در سال ۱۴۰۰ پیش بینی کردیم که از حدود ۴ میلیون کودکی که در سن ۳ الی ۶ سال وجود دارند، حدود ۲میلیون و پانصد هزار نفر غربال شوند.

وی گفت: امسال اولین سالی است که تولیت مهد‌های کودک در راستای فعالیت ما نیست، اما یک جلسه‌ای با مدیر کل دفتر سلامت و تندرستی آموزش و پرورش داشتیم، که درحال حاضر مهد‌های کودک زیر مجموعه این دفتر هستند.

وی تصریح کرد: این تفاهم را داریم که برنامه‌های غربالگری اعم از شنوایی و بینایی همچنان در پایگاه‌های مهد‌های کودک انجام شود. در عین حال مراکز مثبت زندگی را در سازمان بهزیستی داریم. مراکزی هستند که در محله‌های مختلف شهر‌ها و روستا‌ها وجود دارد که این مراکز می‌توانند یکی از پایگاه‌های غربالگری ما باشند.

صفاری فرد ادامه داد: خانواده‌ها می‌توانند به پایگاه‌های غربالگری که در مراکز مثبت زندگی، مهد‌های کودک و تعدادی از مراکز بهداشت وجود دارد مراجعه کنند. گاهی اوقات پایگاه‌های غربالگری در ادارات بهزیستی شهرستان‌ها هم وجود دارد.

وی افزود: تعداد پایگاه‌ها زیاد است و به لحاظ این که بتوانیم پروتکل‌ها را بهتر رعایت کنیم. پروتکلی را با هماهنگی وزارت بهداشت تهیه کردیم.

معاون پیشگیری از معلولیت‌های دفتر توسعه پیشگیری بهزیستی کشور افزود: غربالگری جزء مشاغل گروه دو است و در مناطقی که قرمز هستند، غربالگری انجام نمی‌شود.

وی ادامه داد: در مناطق نارنجی با دستگاه غربالگری ترجیحا و با چارت بینایی E هم می‌تواند انجام شود. درمناطق زرد و سفید با همان چارت E و استفاده از حجاب‌های چشمی یکبار مصرف و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی کار انجام می‌شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۰، کد خبر: ۷۷۸۲۵۴۲، www.yjc.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین