پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۶۷۷۶
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۶
سید رسول موسوی چوبه نامزد انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی استان تهران با اشاره به اینکه براساس قانون برنامه ششم توسعه دولت می‌بایست ۱۰ درصد جمعیت حاشیه نشینی شهر‌ها را کاهش دهد، گفت: متاسفانه این طرح از برنامه عقب بوده و مغفول واقع شده است.
شعار سال: نامزد انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی استان تهران با اشاره به اینکه براساس قانون برنامه ششم توسعه دولت می‌بایست ۱۰ درصد جمعیت حاشیه نشینی شهر‌ها را کاهش دهد، گفت: متاسفانه این طرح از برنامه عقب بوده و مغفول واقع شده است.

سید رسول موسوی چوبه در این باره افزود: در دی ماه سال ۹۵ نمایندگان مجلس دولت را مکلف به برنامه ریزی برای ساماندهی و کاهش ۱۰ درصدی جمعیت حاشیه نشین شهر‌ها کردند.

وی ادامه داد: در بند ب ماده ۹۵ لایحه دولت مکلف است به منظور پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی، نسبت به تهیه طرح جامع کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی با اولویت اعتیاد، طلاق، حاشیه نشینی، کودکان کار و مفاسد اخلاقی مشتمل بر محور‌های ذیل اقدام کند به گونه‌ای که آسیب‌های اجتماعی در انتهای برنامه به ۲۵% میزان کنونی کاهش یابد.
حاشیه نشینی شهر‌ها، تکلیفی که مغفول مانده است
نامزد انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی استان تهران اظهارداشت: شناسایی نقاط آسیب‌خیز و بحران‌زای اجتماعی در بافت شهری و حاشیه شهر‌ها و تمرکز بخشیدن حمایت‌های اجتماعی، خدمات بهداشتی ـ درمانی، مددکاری، بهبود کیفیت زندگی ساکنان سکونت‌گاه‌های غیررسمی و ترویج مهاجرت معکوس از طریق آمایش سرزمین، برنامه‌ریزی برای مدیریت و توزیع متناسب فعالیت، جمعیت و مهاجرت در کشور و ممانعت از توسعه حاشیه نشینی با رویکرد تقویت مبادی مهاجرت، از عمده موضوعاتی بود که در این بند گنجانده شده و می‌بایست سالانه ۱۰‌درصد نسبت به ساماندهی مناطق و کاهش جمعیت حاشیه‌نشینی اقدام شود.

موسوی چوبه خاطر نشان کرد: براساس گزارش دیوان محاسبات کشور از عملکرد قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه کشور اعلام کرد تنها ۳۵ درصد احکام این برنامه کامل تحقق پیدا کرده است و در ۶۵ درصد احکام، اهداف قانون گذار محقق نشده است.

وی با اشاره به اینکه باید عدم تحقق قانون برنامه ششم مورد توجه قرار گیرد گفت:ضعف برنامه‌های کلان در زمینه آمایش سرزمین و مدیریت فعالیت و سکونت در سطح ملی، عدم تدوین برنامه‌ای جامع و فراگیر در زمینه سکونتگاه‌های غیررسمی در کشور و عدم وجود مدیریت یکپارچه شهری و بخشی عمل نمودن دستگاه‌ها و عدم حس مالکیت مسئولین ذینفع نسبت به طرح‌ها برخی از اولویت‌های موضوع حاشیه نشینی است.
نامزد انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی استان تهران همچنین ضعف همکاری دستگاه‌های محلی و ملی عدم وجود ظرفیت لازم در دستگاه‌های محلی و تغییر سریع مدیران محلی، بخشی عمل کردن دستگاه‌های مدیریت شهری و عدم همکاری بین بخشی در اجرای برنامه‌ها و بازنگری قوانین را از دیگر اولویت‌های موضوع حاشیه نشینی شهر‌ها برشمرد.

موسوی چوبه اضافه کرد: امیدوارم با ارزیابی دقیق و شناسایی مجموعه قوانین، سیاست‌ها و برنامه‌ها و تحلیل پیامد‌های ناشی از این موارد در عمل، با توجه به زمینه‌های اجتماعی، زمینه اصلاح اشکالات و اتخاذ سیاست‌های کاراتر بر مبنای هر آنچه تاکنون پی گرفته شد، فراهم شود.
 
اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین