پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۸۳۹۳
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۷
بسیاری از یاران رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم آن روز در خانه ابوایوب انصاری گرد آمده بودند و از هر دری سخنی می‌گفتند. اندکی گذشت و معاذ بن جبل که کناررسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم نشسته بود، پرسشی به ذهنش خطور کرد. از رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم پرسید: «معنای آیه شریفه «یوم ینفخ فی الصور فتأتون افواجا» چیست؟» پیامبر خدا پاسخ داد: «ای معاذ! درباره مطلب بزرگی پرسیدی.» سپس اشک در چشمان پیامبر حلقه زد و فرمود: ده گروه از امت من در ده صفت گوناگون وارد صحرای محشر می‌شوند که از دیگر مسلمانان جدا هستند: بعضی شبیه میمون؛ برخی به صورت خوک؛ برخی با صورت به زمین کشیده می‌شوند؛ برخی نابینا و لال. دسته‌ای زبانشان را می‌جوند، در حالی که عفونت از دهانشان خارج می‌شود و اهل محشر از آنان دوری می‌کنند.
شعار سال: گروهی دست و پا بریده وارد می‌شوند گونه‌ای بر شاخه‌های آتش آویخته می‌آیند و عده‌ای بدبوتر از مردار گندیده و تعدادی هم با پوششی از آتش به محشر وارد می‌شوند. سخن چین شبیه میمون؛ حرام خوار شبیه خوک؛ رباخوار با صورت بر زمین کشیده می‌شود؛ ستمگران، کور؛ خودپسندها، لال و کر؛ دانشمندان بی عمل و قاضیان ناحق حکم داده، در حال جویدن زبان خود؛ همسایه آزار، دست و پا بریده؛ خبرگزاران ستمگران، آویخته به شعله‌های آتش؛ شهوت پرستان و عیاشان که حق خدا و مردم را پرداخت نمی‌کنند، بدبوتر از مردارگندیده و مغروران و فخرفروشان در پوششی آتشین وارد محشر می‌شوند»

از کتاب در قلمرو آفتاب: داستان‌هایی از سیره اخلاقی پیشوایان معصوم علیه السلام


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از شفقنا، تاریخ انتشار: ۶تیر ۱۴۰۰، کد خبر:fa.shafaqna.com، ۱۱۷۳۹۲۴
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین