پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۰۰۸۴
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۴
نخست وزیر عراق تاکید کرد که کشورش ظرف ۱۸ سال اخیر نزدیک به ۸۰ میلیارد دلار را در بخش برق هزینه کرده با این حال فساد مانع بزرگی در برابر تامین انرژی برای مردم بوده است.

  شعار سال:دفتر اطلاع رسانی «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر عراق بعد از ظهر امروز (شنبه) با انتشار بیانیه ای در کانال رسمی خود در شبکه اجتماعی تلگرام، اعلام کرد که وی در جریان بازدید از وزارت برق این کشور و دیدار با مسئولان ارشد این وزارتخانه، سخنانی ایراده کرده که مهم ترین بخش های آن به شرح ذیل است:
 
تروریست ها و حامیان آنها به تلاش خود برای بر هم زدن زندگی در عراق ادامه می دهند جایی که پس از ناتوانی در رویارویی با نیروهای مسلح قهرمان ما، نیروگاه ها و دکل های انرژی برق را به صورت مداوم هدف قرار می دهند.
 
قدرت های متوهمی هستند که تلاش می کنند عراق به خودکفایی در زمینه انرژی و گاز نرسد و سعی دارند با همه ابزارها از این کار جلوگیری کنند.
 
کار ما در بخش انرژی و توسعه آن متوقف نخواهد شد و روی یک طرح راهبردی کار می کنیم که بر اساس پژوهش های واقعی آن را پی ریزی کنیم تا برق به عنوان یک خدمت پایدار برای شهروندان، تداوم داشته باشد.
 
راه حل های ما در بخش انرژی الکتریکی مبتنی بر ایجاد تنوع در منابع انرژی و تحقق خودکفایی در زمینه سوخت گازی یا غیر آن برای فعالیت نیروگاه های تولید است.
 
از آغاز تحویل وظیفه خود گفتیم که اقدامات واقعی و محسوس همان چیزی هستند که شهروندان مشاهده و لمس خواهند کرد، شهروندانی که در طول سال ها به اندازه کافی حرف و سخن شنیده اند.
 
حملات مداوم به بخش برق تلاشی است برای جلوگیری از ثبات در شبکه برق رسانی به ویژه پس از آن که دو نیروگاه جدید و مهم را در ذی قار و صلاح الدین افتتاح کردیم.
 
راه حل های سریع برای مشکل برق وجود ندارد با این حال، راه حل ها و اقدامات را با سریع ترین عملکرد ممکن ارائه می دهیم و همه توان بخش های تولید و توزیع را برای ایجاد راه حل بسیج می کنیم تا شهروندان نتایج مثبتی را لمس کنند.
 
عراق پیشتر نزدیک به ۸۰ میلیارد دلار را از سال ۲۰۰۳ در بخش انرژی هزینه کرده با این حال فساد، مانع بزرگی در برابر تامین انرژی برای مردم به طور پایدار بوده و این یک هزینه غیر منطقی است بدون آن که به حل و فصل مشکل از ریشه بینجامد.
 
کسی که تلاش می کند مسئولیت ویرانی را بر عهده دولت کنونی بگذارد، باید به خود و حافظه خودش مراجعه کند جایی که ویرانی و فساد در همه بخش ها جدا نشدنی بودند و بخش انرژی نیز شاخص ترین آنها بوده است.
 
خشم شهروندان را درک می کنیم و برای خشم آنها نیز خشمگین می شویم جایی که برق امروزه با پیامدهای سوء برنامه ریزی انباشته شده رو به رو است همان گونه که همزمان نیز با تروریسم و شرارت آن دست و پنجه نرم می کند.
 
به وزارتخانه های نفت و دارایی دستور دادیم که برای وزارت برق در راستای تداوم تامین انرژی برای ملت عراق، پشتیبانی مطلق ارائه دهند.
 
ستاد بحران پیگیری خواهد کرد و در قبال هر گونه تخلفاتی که دکل های انتقال انرژی برق را هدف قرار می دهند نیز با سریع ترین واکنش اقدام می کند.
 
راه حل های وصله و موقت که هزینه آنها را دو بار پرداخت می کنیم، بی فایده هستند و مهم ترین مسئله، کار این دولت جهت ایجاد راه حل های اساسی، علمی و درست برای مشکلات بخش انرژی در عراق با طرح های کوتاه مدت و میان مدت علاوه بر طرح های بلند مدت است.
 
هر کس از طریق فساد، سهل انگاری یا معامله سیاسی طی سال ها به بخش انرژی آسیب رسانده، کار وی با آن چه تروریسم امروزه با حمله به خطوط انتقال انرژی انجام می دهد، تفاوتی ندارد.
 
تحقیقات برای تعقیب و پیگرد مفسدان کوچک و بزرگ در بخش برق ادامه دارد، این افراد نمایانگر دست جنایتکاری بودند که به تروریسم کمک کرده و به اهداف آن خدمت رسانی نموده است.
 
نباید بخش برق به موضوع کشمکش های سیاسی و انتخاباتی تبدیل شود چرا که شهروندان به اندازه کافی از این کشمکش ها رنج کشیدند و ما نیز با همه تلاش خود در راستای تامین انرژی برق برای شهروندان کار می کنیم.
 
تحقیقات در رابطه با کانون های فساد در چارچوب فعالیت وزارت برق ادامه دارد و در واقع شماری از افرادی که در نتیجه این تحقیقات، حکم قضایی در حق آنها صادر شده را دستگیر کردیم.
 
نخستین اصل ثابت این است که از تشریفات فراتر رویم و بوروکراسی را کاهش دهیم چرا که از عوامل وخامت بخش انرژی می باشد و زیان آن تفاوتی با فساد ندارد.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری  شفقنا ، تاریخ انتشار:  19تیر  1400، کدخبر: 1181741، www.fa.shafaqna.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین