پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۰۱۵۴
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۴
۱۵ محصول حوزه حمل و نقل در خانه نوآوری و فناوری ایران با حضور معاون علمی و فناوری و دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی رونمایی شد.
شعار سال:  ۱۵ محصول رونمایی شده شامل روغن هوایی کاربردی در هواپیما‌های سبک و فوق سبک، سامانه تماس اضطراری، سامانه مدل‌سازی اطلاعات (مکانی و توصیفی)، ساختمان مبتنی بر فناوری اطلاعات مکانی، سامانه پایش سلامت محصولات کشاورزی مبتنی بر هوش مصنوعی و فناوری‌های ژئوماتیک و نرم‎‌افزار سریع و آنلاین محاسبه شدت و مقدار شوری خاک در هر نقطه و هر زمان از ایران می‌شود.
رونمایی از ۱۵ محصول در حوزه حمل و نقل


همچنین از دیگر محصولات می‌توان به نرم‌افزار سریع و آنلاین محاسبه سطح زیرکشت برنج و تفکیک نوع پرمحصول و کم محصول، نرم‌افزار سریع و آنلاین محاسبه آشکارسازی تغییرات سطحی، با کاربرد‌های مختلف، سامانه‌ای برای جمع آوری اطلاعات هواشناسی، میز یک محوره، پایش و تهیه تصاویر هوایی و ماهواره‌ای و نقشه تراز ارتفاعی و کاربری اراضی، طراحی و ساخت دستگاه سنجش اصطکاک روی باند، سامانه کمک ناوبری بصری روشنایی باند، بومی سازی قوای محرکه تمام برقی خودرو و فرستنده دیجیتال تلویزیونی ۳ کیلو وات و موتور مینی توربوجت اشاره کرد.

ایجاد ۳۵۰ هزار اشتغال مستقیم در اقتصاد دانش‌بنیان

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری در این مراسم، با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر فرهنگ تازه‌ای وارد ادبیات کشور شده است، گفت: چند سالی است که اصطلاحات جدیدی مانند صندوق‌های خطرپذیر، دانش‌بنیان‌ها و ... وارد ادبیات پژوهش کشور شده است. شکل‌گیری زیست بوم بزرگی با بیش از ۷ هزار شرکت دانش بنیان و خلاق، هم موید این موضوع است.

وی افزود: بیش از ۶۰ صندوق پژوهش و فناوری ایجاد شده است و تعداد زیادی از صندوق بورسی که به تامین سرمایه ورود کرده‌اند همچنین انواع کارخانه‌های نوآوری و خیل عظیم جوانان که در ۱۰ هزار استارتاپ فعال هستند هم مستندات دیگری برای توسعه این فرهنگ در کشور است.

رونمایی از ۱۵ محصول در حوزه حمل و نقل
رئیس بنیاد ملی نخبگان گفت: شکل‌گیری اقتصاد جدیدی با ابعاد بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد تومان و اشتغال مستقیم بالای ۳۵۰ هزار نفر هم نتیجه توسعه علم و فناوری در کشور است. یک حرکت جدید و جدی با گردش اقتصاد بالا در کشور راه افتاده است و برخی شرکت‌ها فروش‌های میلیاردی را تجربه کرده‌اند.

ستاری درباره حوزه‌های پیشروی فناورانه کشور، گفت: در حوزه زیست فناوری، نانو، هوایی، هوافضا، سلول‌های بنیادی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، فناوری‌های دیجیتال و ... سرآمد هستیم.

معاون علمی و فناوری با بیان اینکه مهم‌ترین دستاورد این سال‌ها در حوزه علم و فناوری توسعه شرکت‌ها، تولید محصولات با فناوری و فروش و تجاری سازی این محصولات است. به عنوان مثال شرکت‌های دانش بنیان بیش از ۳ هزار میلیارد تومان فروش داشته‌اند.

ستاری بیان داشت: مفاهیم ایران ساخت و فناوری‌های خلاق هم حاصل همین تلاش‌ها است و امیدواریم این حرکت ادامه یابد.

وی درادامه افزود: خوشحالم که نوآوری به صنعت خودرو رخنه کرده است، اما باید تلاش کنیم صاحب صنعت باشیم نه مونتاژکار. در این صورت است که به متخصص، فناور و شرکت دانش بنیان نیاز داریم.

معاون علمی و فناوری با تاکید بر ضرورت استفاده از نوآوری در صنعت حمل و نقل گفت: تزریق نوآوری به صنعت خودرو آینده آن را تضمین می‌کند.

وی گفت: آینده صنعت حمل و نقل به هوشمندسازی وابسته است و باید تلاش کنیم پس از برقی سازی، مفهوم هوشمندسازی را در این صنعت نهادینه کنیم. این کار هم با تکمیل زنجیره آن امکانپذیر است.

شعار سال، بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازمهر، تاریخ انتشار:۲۰ تیر ۱۴۰۰، کدخبر:۵۲۵۵۰۶۳، www.mehrnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین