پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۰۳۳۵
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۴
از سال ۱۳۹۷ تاکنون، اطلاعات و جزییات بیش از ۱۰ هزار قرارداد شهرداری تهران و ۱۶۰ گزارش مالی در سامانه شفاف منتشر شده است.

شعار سال: شاید زمانی دسترسی به مهم‌ترین اطلاعات از آنچه که در شهرداری و شهر رخ می‌دهد وجود نداشت و به نوعی محرمانه تلقی می‌شد؛ اما همزمان با روی کار آمدن مدیریت جدید شهری در سال ۱۳۹۶، شهروندان دیگر غریبه نبودند و ناظری بر فعالیت‌های شهرداری بودند.
 
شهرداری تهران بر اساس مصوبه شورای شهر تهران سامانه شفاف را در فروردین ۱۳۹۷ ایجاد کرد و از آن زمان تاکنون اطلاعات، در قالب ۱۲ عنوان اصلی و ۳۴ عنوان فرعی در این سامانه منتشر شده است.
 
این اطلاعات، جزییات قراردادهای متوسط وکلان شهرداری، لایحه، مصوبه و عملکرد بودجه، اطلاعات شهرسازی (اطلاعات پروانه‌های صادر شده در باغ‌ها از سال ۹۲، پروانه‌های دارای تغییر کاربرد)، اطلاعات مدیران و کارکنان (مشخصات کامل مدیران ارشد و کارکنان و همینطور اطلاعات سفرهای خارجی)، اطلاعات شرکت‌ها و سازمان‌ها، پژوهش‌های و کتاب‌های شهرداری، اطلاعات روز بازارها و کیوسک، اطلاعات پیام‌های ثبت شده در ۱۳۷، اطلاعات پیام های ثبت شده در ۱۸۸۸، گزارشات مالی شهرداری سال‌های ۹۸،۹۹ ، اسامی دریافت کنندگان طرح ترافیک و فهرست دریافت کنندگان واکسن کووید-۱۹ در شهرداری است.
 
همچنین تاکنون ۱۰ هزار و ۴۳۵ قرارداد، ۶ هزار و ۳۵۵ حواله، ۱۶۰ گزارش مالی از دخل و خرج شهرداری تهران، ۹ داشبورد اطلاعاتی، یک هزار و ۹۱۰ پروانه، ۵۷ هزار و ۴۰۰ نفر مشخصات کارکنان از مهم‌ترین اطلاعاتی هستند که در سامانه شفافیت منتشر شده است.
 
علاوه بر این شهروندان می‌توانند از جزییات مربوط به یک هزار و ۹۹۳ پژوهش و مطالعه، یک هزار و ۴۷ آدرس کیوسک مطبوعاتی، ۱۶۲ آدرس کیوسک گل‌فروشی، ۸۲۷ هزار و ۲۸ یام در سامانه‌های ۱۳۷ و ۱۸۸۸ باخبر شوند.
 
مدیریت جدید شهری برای رسیدن به شفافیت، هوشمندسازی چه درون شهرداری و چه برای خدمت رسانی بهتر به شهروندان را در دستور کار خود قرار داد. به طوری که شبکه فیبر نوری ۱۰۵ کیلومتر توسعه یافت و بیش از ۲۳ سامانه شهرداری یا به روزرسانی و تقویت شدند و یا طراحی شدند.
 
 پیشتر و در گزارشی که پیروز حناچی، شهردار تهران به عنوان گزارش تحویل و تحول به شورای شهر تهران ارایه کرد، استانداردسازی و افزایش دقت در ارقام، تدوین بودجه مشارکت و سرمایه‌گذاری، تمایز منابع و مصارف اختصاصی از عمومی و منظور کردن بار مالی تبصره ها در ردیف‌های بودجه از مهم‌ترین اقدامات در راستای رسیدن به شفافیت در بودجه سنواتی شهرداری تهران عنوان شده بود.
 
۱۱ خرداد امسال بود که شهردار تهران گزارشی با عنوان «تحویل و تحول» به شورای شهر اراه کرد که گزارشی است از آنچه در طول چهار سال بر شهر و شهرداری رفته و حالا با چه شرایطی قرار است به مدیران بعدی تحویل شود.
 
گزارش تحویل و تحول بر اساس ۹ محور، انضباط ساخت و ساز و بهسازی کالبدی، عدالت توزیعی، توسعه زیرساختی و تسهیل ترافیک، مالیه شهرداری، ارتقا کارایی سازمان، مشارکت اجتماعی و رضایت شهروندی، ایمنی و محیط زیست پایدار، حفاظت از میراث طبیعی و تاریخی شهر، هوشمندسازی و شفافیت است.
 


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری تحلیلی شهر ، تاریخ انتشار:  20 تیر  1400، کدخبر: ، www.shahr.ir،11738

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین