پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۰۳۶۵
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۹
زهرا نژاد بهرام با اشاره به تصمیم امروز شورای عالی شهرسازی درخصوص خانه‌های پیرامون دانشگاه تهران گفت: براساس مصوبه امروز شورای عالی شهرسازی شهرداری یک ماه برای تهیه طرح این محدوده بر اساس طرح تفصیلی و رعایت حرایم میراث فرهنگی زمان دارد.

شعار سال:عضو هیات رییسه شورای شهر تهران از تصمیم تازه شورای عالی شهرسازی درخصوص محدوده اطراف دانشگاه تهران خبر داد.
 
براساس طرح جدید املاکی که به تملک دانشگاه تهران در نیامده اند مجوز ساخت و ساز براساس مقرارت مصوب دارند.
 
وی ادامه داد: براساس این مصوبه املاک اطراف دانشگاه تهران از فریز خارج شدند و ساکنان این منطقه می توانند همانند سایر بخش های شهر تهران بر اساس صوابط اقدام به ساخت و ساز و فعالیت کنند.
 
نژاد بهرام تاکید کرد: شهرداری تهران نیز طی یک ماه ضوابط ساخت و ساز در این محدوده براساس طرح تفصیلی را تهیه و به تصویب کمیسیون ماده 5 می رساند.
 
ساکنان این منطقه از بلاتکلیفی 40 ساله املاک شان گلایه داشتند. به گفته ساکنان این منطقه طرح توسعه شهرداری دانشگاه تهران از زمانی که ابلاغ شده بخشی از واحد های مسکونی اطراف دانشگاه را دچار مشکل کرده بود.
 
به گفته برخی از اهالی قدیم محله  واحد هایی که توسط دانشگاه تهران تملک شده است بخشی به صورت غیر قانونی به واحد های تجاری تبدیل شده و برخی رها شده است.  واحدهایی هم که دانشگاه تهران تملک نکرده است مالکان ممنوعیت بازسازی و نقل و انتقال دارند و این باعث شده است که اگر زلزه ای ۴ریشتری در تهران رخ دهد حادثه ناگواری اتفاق می افتد.
 
معمولا هر طرحی ۱۸ماه وقت دارد که به سرانجام برسد اما دانشگاه تهران و سازمان انرژی هسته ای این طرح را چند دهه سال معطل نگه داشته اند.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی اسکان  ، تاریخ انتشار: 21 تیر 1400، کدخبر: 35918،www.eskannews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین