پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۰۵۱۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۷
محمدرضا پورمحمدی با تاکید بر توانمندسازی اقشار محروم و نیازمند جامعه، گفت: اقتصاد ما، اقتصاد عقب افتاده جهان سومی بود که اکنون به سمت توسعه یافتگی حرکت می‌کند و این دوران گذار همیشه تبعاتی از جمله آسیب‌های اجتماعی، فقر و بی‌عدالتی دارد
شعار سال:محمدرضا پورمحمدی در دیدار با مدیران بهزیستی و تامین اجتماعی استان به مناسبت هفته بهزیستی و تامین اجتماعی، با اشاره به آمار اشتغال خانگی، خوداشتغالی و اشتغال روستایی در استان، اظهار کرد: سال گذشته ۶۵۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای اشتغال و تثبیت شغلی مددجویان بهزیستی و ۱۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال روستایی در استان پرداخت شده است.
وی افزود: خدمت در نظام جمهوری اسلامی، عبادت است به ویژه وقتی این خدمت در راستای کمک به محرومان، نیازمندان و اقشار آسیب‌پذیر جامعه باشد.
وی ادامه داد: اقتصاد ما اقتصاد عقب افتاده جهان سومی بود که اکنون به سمت توسعه یافتگی حرکت می‌کند و این دوران گذار همیشه تبعاتی از جمله آسیب‌های اجتماعی، فقر و بی‌عدالتی دارد که ما از این دوران گذار در مقایسه با اقتصاد‌های مشابه به خوبی عبور می‌کنیم.
پورمحمدی گفت: کاهش نرخ بیکاری در شرایطی که با تحریم‌های ظالمانه و شیوع کرونا مواجه هستیم، نشان می‌دهد که کار‌های مهمی در این حوزه انجام یافته است.
وی ادامه داد: ۱۵۰۰ میلیارد تومان کمک خیران به بهزیستی نشان می‌دهد که جامعه ما به لحاظ فرهنگی به بلوغ رسیده است.
وی اظهار کرد: باید تمامی دستگاه‌ها اقدامات خود را اطلاع‌رسانی کنند تا مردم بدانند که چه خدماتی از سوی این دستگاه‌ها در جامعه ارائه شده است.
استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر حفظ عزت نفس و توانمندسازی نیازمندان، گفت: برخی نیازمندان واقعی به دلیل حجب و حیا به خیریه‌ها و نهاد‌های حمایتی مراجعه نمی‌کنند که باید نیازمندان واقعی شناسایی و به آن‌ها کمک شود.
وی افزود: کمک به نیازمندان یک وظیفه است؛ ولی در کنار ارائه خدمات، عزت نفس افراد نیز باید حفظ شود.
وی گفت: کشور ما در شرایط جنگ اقتصادی قرار دارد و محدودیت‌ها و گرانی‌ها نتیجه این جنگ اقتصادی است که خوشبختانه تاکنون با تمسک به اقتصاد مقاومتی توانسته‌ایم در مقابل آن ایستادگی کنیم.
مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان شرقی نیز در این دیدار گفت: در سه ماهه نخست سال جاری ۲۱۶۳ میلیارد تومان در قالب پرداخت مستمری و مقرری بلند مدت به بازنشستگان تحت پوشش پرداخت شده است.
جعفر سمساری تعداد بیمه شدگان اصلی آذربایجان شرقی را ۶۹۶ هزار نفر اعلام و اظهار کرد: با احتساب بیمه شدگان تبعی بیش از دو میلیون نفر در استان تحت پوشش تامین اجتماعی هستند که ۵۳ درصد جمعیت را شامل می‌شود.
وی تعداد مستمری بگیران تامین اجتماعی استان را ۲۱۲ هزار نفر اعلام کرد و گفت: سال گذشته ۴۸۹۸ میلیارد تومان در قالب تعهدات بلندمدت پرداخت کرده‌ایم؛ هم‌چنین مبلغ ۱۱۱ میلیارد تومان نیز در قالب تعهدات کوتامه مدت به افراد تحت پوشش پرداخت شده است.
مدیر درمان تامین اجتماعی آذربایجان شرقی نیز از هزینه کرد ۱۳۰۰ میلیارد تومان در بخش درمان استان در سال گذشته خبر داد و گفت: ۸۸۵ میلیارد تومان در بخش درمان غیرمستقیم و ۴۱۵ میلیارد تومان نیز در بخش درمان مستقیم هزینه شده است.
اسماعیل مقدس پور افزود: در استان دو بیمارستان اصلی تامین اجتماعی با ۳۹۸ تخت، سه درمانگاه تخصصی در تبریز و ۱۲ درمانگاه تخصصی در شهرستان‌های دیگر وجود دارد که سه درمانگاه واقع در عجب شیر، ملکان و هشترود جدیدالاحداث بوده و تعداد سه الی چهار درمانگاه دیگر نیز در دست ساخت است.
وی با اشاره به بستری شدن ۵۵۰۰ نفر بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های تامین اجتماعی استان، افزود: تعداد ۷۸۰ نفر کادر درمانی مبتلای قطعی در مجموعه تامین اجتماعی استان داشتیم که متاسفانه دو نفر از آن‌ها به فیض شهادت نائل شدند.
مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی هم گفت: این اداره کل در سال گذشته ۱۵۲ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه اشتغال برای ۸۴۰۰ پرداخت کرد که میزان جذب اعتبارات نسبت به سال پیش از آن ۷۶ درصد افزایش داشته است.
فرگل صحاف با اشاره به فرهنگ متعالی خیر جمعی و نیات خیر خواهانه مردم استان و روحیه همدلی و همراهی همنوعان در مواقع نیاز، افزود: بهزیستی استان افتخار جلب و جذب بالغ بر ۱۲۵ میلیارد تومان کمک‌های نقدی، غیر نقدی و خدماتی، مومنان خدا جوی استان رادر کارنامه خود دارد.
وی ادامه داد: در راستای توسعه مراکز غیردولتی ۱۶۷ مرکز مثبت زندگی در سطح استان افتتاح شد که به عنوان پیشخوان الکترونیک بهزیستی برای گروه‌های هدف تحت پوشش به صورت رایگان خدمات ارائه می‌دهند.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۴۰۰، ۱۱۰۳۵۴۸، www.ilna.news
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
0
0
امیدواریم که همیشه کمک واقعی به نیازمندان واقعی صورت بگیرد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین