پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۰۶
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۵
رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: در برخورد با پدیده جرم سازمان یافته و ربایش اتباع بیگانه و اخاذی، قضات باید جدیت و قاطعیت لازم را اعمال کنند و از هیچ تلاشی دریغ نورزند و به تناسب اهمیت جرم و به منظور ریشه‌کنی این قبیل جرائم و اندیشه های مجرمانه تصمیمات قضائی اتخاذ کنند.

شعارسال: "یدالله موحد" 26 آبانماه در نشست قضائی با محاکم کیفری دو شهر کرمان با اعلام این خبر اظهار کرد: آیت الله آملی لاریجانی، رییس قوه قضائیه اقدامات راهگشایی در جهت حل مشکل کمبود کادر قضائی کشور صورت داده‌اند و در این راستا نیز استان کرمان به دنبال جذب عمومی و اختصاصی قضات برای تامین کادر قضائی خود است.

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: یکی از پدیده‌های خطرناک در شرق کشور از جمله استان کرمان، بحث تبعات سوء ناشی از ورود، اقامت، اشتغال، ربایش اتباع بیگانه و اخاذی از آنان و همچنین بحث ازدواج اتباع خارجی با زنان ایرانی در حوزه فرهنگ،اقتصاد و امنیت است که در این راستا باید تلاش جدی داشته باشیم.

موحد خطاب به قضات استان کرمان تاکید کرد: در برخورد با پدیده جرم سازمان‌یافته و ربایش اتباع بیگانه و اخاذی، باید جدیت و قاطعیت لازم را اعمال کرده و از هیچ تلاشی دریغ نورزید و به تناسب اهمیت جرم و به منظور ریشه‌کنی این قبیل جرائم و اندیشه‌های مجرمانه تصمیمات قضائی مناسب را اتخاذ کنید.

رییس کل دادگستری استان کرمان اعلام کرد: علیرغم اینکه بعد از انقلاب هزینه‌های گزافی درخصوص طرد اتباع بیگانه (افغانی) صورت گرفته اما باید پذیرفت این تدابیر راهگشا نبوده و خلاء های قانونی در حوزه تردد و حمل اتباع بیگانه همچنان در کشور و به ویژه استان کرمان وجود دارد و سایر قوانین مرتبط نیز به نحو شایسته و اثربخش اجرا نشده و بازدارندگی لازم را نداشتند.

*جذب 10 قاضی جدید برای خدمت در مناطق محروم استان کرمان

رییس کل دادگستری استان کرمان در ادامه با اشاره به کمبود قاضی در استان کرمان گفت: در آبان‌ماه سال جاری 10 نفر از قضات جدید برای خدمت در مناطق محروم استان جذب و تا چند ماه آینده و بعد از اتمام دوره‌های کار آموزی، شروع به کار خواهند کرد.

این مقام ارشد قضائی استان کرمان ادامه داد: در جریان جذب اختصاصی قضات ویژه استان کرمان هم قریب 60 نفر از داوطلبین موفق به قبولی در امتحانات علمی شده‌اند که با گذراندن سایر مراحل گزینش دوره کارآموزی، پذیرفته و در کرمان آغاز به کار خواهند کرد.

موحد با اشاره به افزایش پرونده‌های ورودی به دادگستری استان کرمان تصریح کرد: با ادامه این روند، حتی اضافه شدن این تعداد قضات نیز باعث نخواهد شد که بتوانیم پاسخگویی خوبی به این حجم از پرونده‌ها داشته باشیم و عملا تغییری در وضع موجود ایجاد نخواهد شد مگر اینکه برنامه‌هایی در سطح کلان، منطقه ای و استان برای کاهش مراجعات طراحی و اجرا شود.

وی ادامه داد: اجرای این برنامه‌ها موجب خواهد شد بار دستگاه قضائی کاهش یابد و قضات با فراغت بال بیشتری و با کیفیت و دقت لازم به دعاوی، اختلافات و جرائم رسیدگی و حکم عادلانه صادر کنند.

*انجام کار قضائی سخت و طاقت فرسا است

این مقام ارشد قضائی استان کرمان عنوان کرد: قضات و کارمندان قوه قضائیه در سطح کشور و استان کرمان تلاشی سنگین و طاقت فرسایی در رسیدگی به دعاوی و پرونده‌های مطروحه در دادگستری متحمل می‌شوند و وقتی گفته می‌شود در ماه 180 پرونده در یک شعبه رسیدگی و رای صادر شده است، سختی این کار را کسی درک می‌کند که کار قضائی انجام داده و پیچیدگی و سختی کار را تجربه کرده باشد و گاهی این صحبت‌ها به درستی درک نمی‌شود و بر مطالبات مردم از دستگاه قضائی دامن زده و یا خدمات قضات نادیده و در حق قضات جفا می شود.

موحد ادامه داد: هدف برنامه‌های استان چابک سازی و سرعت در پاسخگویی به مطالبات مردم از دادگستری استان است و در این راستا اقدامات خوبی رخ داده و امیدواریم استمرار یابد.

وی تاکید کرد: یکی از برنامه‌هایی که دادگستری استان کرمان بطور جدی دنبال می‌کند،بحث ارتقای سلامت و بهبود روش‌های دادرسی در مراجع مختلف قضائی است که شامل آسیب زدایی و نظارت، بازرسی و ارزشیابی کار قضات و کارمندان اداری است.

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: کسب رتبه و امتیاز در رتبه بندی کشوری وقتی ارزشمند و مقبول است که همراه سلامت،دقت و رفتارهای قانونمند و ضابطه مند باشد.

وی ابراز کرد: همواره به همکاران قضائی و اداری به مناسبت های مختلف توصیه و تاکید شده است که در اجرای برنامه‌ها و تحقق اهداف ،سلامت و بی‌آلایش کار اهمیت فوق العاده‌ای دارد و به مراتب ارزش بیشتری از کسب رتبه دارد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 1394/8/26کد خبر: 948141145: www.kerman.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین