پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۱۳۴۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۶
ستاد ملی کرونا در پی اعلام وضعیت قرمز در تمام نقاط استان تهران و البرز و در آستانه فرا رسیدن عید سعید قربان، از تعطیلی ۶ روزه دستگاه‌های اداری این ۲ استان خبر داد؛ تعطیلی که بخش قابل توجهی از حوزه‌های دولتی و خصوصی عمومی را در برگرفت.
شعارسال: دوشنبه ۲۸ تیر، علی ربیعی سخنگوی دولت طی خبری به رسانه‌ها اعلام کرد: به منظور پیشگیری و کنترل شیوع ویروس کرونا در سطح جامعه، تمامی ادارات استان‌های تهران و البرز از فردا سه شنبه ۲۹ تیر تا یکشنبه هفته آینده مصادف با سوم مرداد تعطیل است.

وی اضافه کرد: بنابراین به پیشنهاد قرارگاه عملیاتی و کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی کرونا و موافقت رییس جمهوری، تمامی ادارات استان‌های تهران و البرز از سه شنبه این هفته (فردا) تا یکشنبه هفته آینده تعطیل است.

بر اساس تقویم رسمی کشور، روز چهارشنبه هفته جاری به مناسبت عید سعید قربان تعطیل است و علاوه بر آن، ادارات دولتی نیز بر اساس مصوبه اخیر دولت به منظور مدیریت کرونا و مصرف برق، روز‌های پنجشنبه تعطیل هستند.

به این ترتیب، استان‌های تهران و البرز از فردا به مدت شش روز تعطیل است که از این میزان، سه روز تعطیلات ناشی از کرونا و سه روز دیگر نیز، تعطیلات رسمی و پایان هفته خواهد بود.

ربیعی این موضوع را نیز یادآورشد که: بنابر این مصوبه، در مدت تعطیلات یاد شده، تردد خودرو‌های سواری غیربومی ممنوع است و در صورت رعایت نکردن افراد، علاوه بر جریمه، خودرو‌های آنان نیز از مسیر‌ها بازگردانده خواهد شد.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: موضوع استمرار ممنوعیت تردد به شهر‌های قرمز و نارنجی براساس طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌ها ادامه داشته و براساس وضعیت شهر‌ها اطلاع رسانی خواهد شد.

به دنبال اعلام و انتشار این خبر، بخش‌های دیگر مانند بانک ها، مترو، بورس، بازار، کتابخانه‌ها و میادین میوه و تره بار طی خبر‌های مختلف و مجزایی از وضعیت فعالیت یا تعطیلی خود اخباری را منتشر کردند تا شهروندان از نحوه خدمات رسانی در این مدت در حوزه‌های گوناگون بی خبر نباشند.

تعطیلی بازار و بانک‌های استان تهران

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار تهران گفت: تمام نهاد‌های عمومی دولتی و غیردولتی شامل تمام ادارات، بانک‌های استان و بازار پایتخت از فردا (سه‌شنبه ۲۹ تیر) تا یکشنبه هفته آتی (سوم مرداد) تعطیل شد.

غلامرضا عباس عباس پاشا در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس مصوبه ستاد کرونا و بنابر پیشنهاد قرارگاه عملیاتی و کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی کرونا و موافقت رئیس جمهوری تمامی ادارات، بانک‌ها و گروه ۲، سه و چهار از جمله بازار بزرگ تهران در این استان به مدت ۶ روز تعطیل است.

وی ادامه داد: بنابراین مصوبه، تردد از استان‌های تهران و البرز ممنوع است و در صورت رعایت نکردن علاوه بر جریمه، خودرو نیز از مسیر‌ها بازگردانده می‌شوند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار تهران گفت: موضوع استمرار ممنوعیت تردد به شهر‌های قرمز و نارنجی براساس طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌ها ادامه دارد و براساس وضعیت شهر‌ها اطلاع‌رسانی می‌شود.
 
 
تعطیلی ۶ روزه تهران شامل کجا می‌شود؟
 

بورس از فردا تا چهارم مردادماه تعطیل شد

با انتشار خبر‌های مربوط به تعطیلی ادارات، بانک‌ها و بازار تهران، دبیر قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا نیز از تعطیلی بانک‌ها و اصناف در تهران و البرز به‌مدت ۶ روز تعطیل خبر داد.

در پی آن نیز «محمدحسن ابراهیمی سرو علیا»، نایب رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، بازار سرمایه ایران را در روز‌های (سه‌شنبه، شبنه و یکشنبه) تعطیل اعلام کرد.

نایب رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، بازار سرمایه ایران را در روز‌های (سه‌شنبه، شنبه و یکشنبه) تعطیل اعلام کرد و به این ترتیب روز کاری آتی بورس در دوشنبه (چهار مردادماه) خواهد بود.

تعطیلی تالار‌های مطالعه کتابخانه ملی

در پی اعلام تعطیلی همه ادارات و سازمان‌ها در استان‌های تهران و البرز، تالار‌های مطالعه کتابخانه ملی ایران از سه‌شنبه (۲۹ تیر) تا سوم مرداد نیز تعطیل شدند.

همچنین شیفت شب کتابخانه ملی نیز از امروز دوشنبه (۲۸ تیر) تا روز یکشنبه سوم مرداد تعطیل خواهد بود و خدمات الکترونیکی کتابخانه ملی از جمله کتابخانه دیجیتال، مرجع مجازی و ارائه محتوای دیجیتال مورد درخواست کاربران به روال گذشته برقرار است.

البته با وجود انتشار اخبار پی در پی از تعطیلی ۶ روزه بخش‌های مختلف، حوزه‌هایی نیز برای اطلاع شهروندان از تداوم فعالیت خود طی این روز‌ها خبر دادند تا شهروندان نگران جابجایی و تامین مایحتاج نباشند و از تداوم محدودیت تردد شبانه در این ۲ استان خبر داشته باشند.

اعمال محدودیت‌ها از ساعت ۱۸ امروز

رییس پلیس راهور ناجا از اعمال محدودیت‌ها از ساعت ۱۸ امروز دوشنبه خبر داد و گفت: همه مجوز‌هایی که از سوی فرمانداری‌ها صادر شده‌اند لغو و تردد ممنوع است.

سردار سید کمال هادیانفر در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، محدویت‌های تردد به صورت مستمر در حال حاضر اجرا می‌شود و هم اکنون اعمال قانون در ۱۶۹ شهر قرمز و ۱۶۶ شهر نارنجی در حال انجام است.

به گفته وی از ساعت ۱۸ امروز در ۱۴ مبادی ورودی و خروجی تهران و البرز، محدودیت‌های تردد اعمال می‌شود.

وی افزود: همچنین بر اساس مصوبه اخیر ستاد مقابله با کرونا که روز گذشته به پلیس راهور ابلاغ شد و با توجه به تعطیلات اعلام شده از سوی این ستاد، تعطیلات استان‌های تهران و البرز از فردا آغاز می‌شود و تا پایان روز یکشنبه هفته آینده ادامه خواهد داشت.

هادیانفر ادامه داد: به همکاران راهور تاکید شده است تا به هموطنان انصراف از سفر را توصیه کنند، اما در صورتی که فردی اصرار به ادامه سفر داشته باشد اعمال قانون و خودروی مربوطه یک میلیون تومان جریمه نقدی می‌شود.

سردار هادیانفر تصریح کرد: ناوگان بار مسافری از این محدودیت‌ها مستثنی است و می‌توانند تردد داشته باشند.

لغو تمام مجوز‌های تردد

سردار هادیانفر یادآور شد: برابر با اعلام وزارت کشور، تمام مجوز‌هایی که از سوی فرمانداری‌ها صادر شده اند لغو و تردد ممنوع است.

وی افزود: هموطنان به استان‌های گیلان، مازندران، قزوین، غرب استان البرز، جنوب استان تهران و شرق ۲ استان البرز و تهران به هیچ عنوان سفر نکنند چرا که در مبادی خروجی این استان‌ها اعمال قانون صورت می‌گیرد.

هادیانفر افزود: از آن جایی که در اجرای محدودیت و ممنوعیت‌ها تهران، کرج، شهریار، ورامین و دماوند یکپارچه دیده شده، تردد بین شهری در استان‌های البرز و تهران بلامانع است، اما ورود و خروج به این ۲ استان ممنوع است.

وی اضافه کرد: ضمن اینکه تاکید شده تا روسای پلیس راهور در استان‌های شمالی و شرقی استان البرز و تهران از خروج خودرو‌های بومی و ورود خودرو‌های غیربومی و همچنین از ورود و خروج خودروی شهر‌های قرمز به سایر شهر یا استان‌ها جلوگیری کنند در غیر اینصورت رانندگان یک میلیون تومان جریمه نقدی می‌شوند.

به گفته وی ضمن حضور همکاران پلیس راهور در مبادی خروجی استان‌های تهران و البرز و شهر‌های قرمز، دوربین‌ها نیز تخلفات را ثبت می‌کند.

تعطیلی تهران شامل میادین و بازار‌های میوه و تره‌بار نمی‌شود

سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران اعلام کرد: تعطیلی ۶ روزه استان تهران شامل فعالیت میادین و بازار‌های میوه و تره‌بار پایتخت نمی‌شود و این مراکز خدماتی طبق روال معمول و مطابق ساعت کار اعلام شده، باز و آماده ارائه خدمات به شهروندان هستند.

سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران روز دوشنبه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: ۲۵۳ میدان و بازار میوه و تره بار تهران از روز سه‌شنبه ۲۹ تیر تا روز یک‌شنبه سوم مرداد، فعال و آماده خدمت‌رسانی به شهروندان هستند.

با توجه به اینکه میادین میوه و تره بار، به موجب گروه‌بندی مشاغل از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا در گروه مشاغل سطح یک قرار دارند، تعطیلی تهران این مراکز را در برنمی‌گیرد.

روابط عمومی سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران از شهروندان درخواست کرده تا به منظور حفظ سلامتی خود و سایر شهروندان، هنگام مراجعه به میادین و بازار‌های میوه و تره بار، ضمن رعایت نکات بهداشتی و استفاده از ماسک و دستکش، تا جای ممکن فاصله فیزیکی خود را با دیگران حفظ کنند.

مترو تهران تعطیل نیست

قائم مقام عملیات شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه اعلام کرد: خدمات رسانی در تمامی ایستگاه‌های خطوط هفتگانه متروی تهران و حومه در ایام تعطیل ادامه دارد.

مجید رستمی افزود: با توجه به تعطیلی ادارات و سازمان ها، متروی تهران و حومه از ۲۹ تیرماه تا ۳ مردادماه ۱۴۰۰ همانند روز‌های تعطیل سرویس دهی دارد.

وی با اشاره به اینکه ایستگاه‌های خطوط متروی تهران و حومه تعطیل نخواهد بود، گفت: خدمات رسانی در این ایام با توجه به کاهش مسافر طبق زمانبندی روز‌های تعطیل انجام می‌شود.

رستمی خاطر نشان کرد: عملیات ضدعفونی کردن ایستگاه‌ها و قطار‌های متروی تهران و حومه در این روز‌ها نیز به صورت کامل انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا، ناوگان مترو تهران و حومه در هفت خط و بیش از ۱۴۰ ایستگاه فعال است.

سالن‌های سینما و تئاتر ۶ روز تعطیل شدند

با تشدید وضعیت بحرانی کرونا در برخی از استان‌ها، سالن‌های سینما و تئاتری استان تهران نیز به مدت ۶ روز تعطیل شدند.

به گزارش عصر دوشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، بنا بر اطلاعیه قرارگاه عملیات مقابله با کرونا سینما‌ها و سالن‌های تئاتر از روز سه شنبه تا یکشنبه هفته آینده تعطیل شدند.

شعارسال، بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۴۰۰، کد خبر: ۸۴۴۰۹۴۰۸، irna.ir.
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
0
0
تنها بخشی از شهر تعطیل میشود که در پی آن مسافرتها بیشتر میشود چون نظارتی خاص در کار نیست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین