پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۳۵۱۵۴۵
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۴
معاون آموزشی دانشگاه تهران گفت: میانگین معدل دانشجویان در نیمسال پیش از کرونا و بعد از شیوع کرونا شاید تفاوت یک تا دو دهم داشته و اختلاف معناداری وجود ندارد. منکر وجود تقلب در میان دانشجویان نیستم، اما به نظرم این مساله بیش از حد برجسته شده و در بستر مجازی با اشکال مختلف رو به رو است.
شعار سال: "سید حسین حسینی" معاون آموزشی دانشگاه تهران درباره مقایسه نمرات دانشجویان در ایام کرونا و پیش از کرونا گفت: ما مطالعه و تحقیقی در زمینه مقایسه یک ترم در دوران کرونا که آموزش‌ها مجازی بوده، با یک ترم حضوری پیش از ایام کرونا انجام دادیم؛ در این تحقیق نمرات دانشجویان به شکل جزیی و ریز بررسی شد، در نهایت گزارش کلی نشان داد تفاوت محسوسی میان نمرات وجود نداشته است.

معاون آموزشی دانشگاه تهران گفت: این گزارش نشان داد؛ میانگین معدل دانشجویان در نیم سال پیش از کرونا و بعد از شیوع کرونا شاید تفاوت یک تا دو دهم داشته و اختلاف معناداری وجود ندارد.

حسینی بیان کرد: نتیجه این گزارش به ما این پیام را می‌دهد که تخلف به آن شکل وجود نداشته است. از طرف دیگر، اما دانشجویان با مشکلاتی از نظیر حذف درس و مشروطی مواجه شدند که باید آن را هم دید. در حال حاضر امتحانات دانشگاه به تازگی به پایان رسیده و، چون نمرات کاملا ثبت نشده است برای تکمیل آن باید تا مهر ماه صبر کنیم تا نتایج دقیق‎تری بگوییم. به هر حال دانشجویان مانند همه مردم در ایام کرونا مشکلاتی متحمل شده‌اند که باید به آن‌ها هم توجه کرد.

وی در واکنش به اینکه برخی دانشجویان در ازای پرداخت پول از شخص دیگری می‌خواهند به جای آن‌ها امتحان بدهد، گفت: این موضوع نیاز به یک کار کارشناسی و آسیب‌شناسی دارد، اگر به قبل‌تر هم برگردیم می‌بینیم که ما در این زمینه یک مشکل فرهنگی داریم.

معاون آموزشی دانشگاه تهران گفت: حتی در زمانی که آزمون‌ها به شکل حضوری برگزار می‌شد یکی از ملاحظات که برای برگزاری آزمون‌ها وجود داشت، پدیده تقلب بوده است؛ بنابراین نمی‌توان تقلب را مختص این دوران فرض کنیم، اما اکنون بخاطر فضای مجازی شاید بیشتر شده باشد.
 
تقلب دانشجویان بیش از حد برجسته شده است
 
تقلب در آزمون‌های مجازی

وی در ادامه افزود: در خصوص تقلب در آزمون‌های مجازی یا امتحان دادن به جای سایر دانشجویان باید یک تحقیق و بررسی علمی صورت بگیرد. من منکر وجود تقلب در میان دانشجویان نیستم، اما به نظرم این مساله بیش از حد برجسته شده و در بستر مجازی با اشکال مختلف رو به رو است.

حسینی بیان کرد: آنچه که در دوران کرونا مورد تاکید آموزش عالی و حتی آموزش و پرورش هم بوده که البته اکثر دانشگاه‌ها و استادان ما این رویه را داشتند بحث ارزیابی در طول ترم است، به این شکل که ارزیابی را به یک امتحان محدود نکنیم. در دو ترم گذشته در دانشگاه تهران و بسیاری از دانشگاه‌ها رویه این بوده که ارزیابی باید به صورت مستمر باشد.

معاون آموزشی دانشگاه تهران گفت: در مجموع ارجاعات درخواست‌هایی که به کمیسیون موارد خاص دانشگاه تهران می‌آید حکایت از مشکلات دانشجویان دارد، اینطور نیست که وضعیت برای دانشجویان گل و بلبل شده باشد. متاسفانه بعضا رسانه‌ها با این موضوع به شکل افراط و تفریط برخورد می‌کنند.

وی درباره وضعیت فعالیت در دانشگاه تهران در تعطیلات شش روزه گفت: ما اعلام کردیم پایان نامه و سمینار‌هایی را که قرار بوده در این چند روزه برگزار شود، کماکان می‌توانند به شکل الکترونیکی برگزار شوند. کار‌های اداری به صورت الکترونیکی و غیرحضوری نیز در حال انجام است و تعطیلی به معنای مطلق نیست.

حسینی درباره اینکه گفته می‌شود واکسیناسیون به عهده دانشگاه گذشته شود، گفت: این اقدام دست وزارت بهداشت است، ولی ما به عنوان دانشگاه، متقاضی واکسیناسیون دانشجویان خود هستیم. اما در خصوص بحث واکسیناسیون نمی‌توانیم دانشجویی که فرضا در شهر‌های دور دیگری زندگی می‌کند را برای تزریق واکسن به تهران بیاوریم، قاعدتا باید واکسیناسیون در شهر خودشان انجام شود.

معاون آموزشی دانشگاه تهران در پایان تاکید کرد: با توجه به بزرگی دانشگاه تهران می‌توان مکانی برای واکسیناسیون فراهم کرد، ما متقاضی هستیم که همکاران و اساتید ما که در تهران هستند واکسینه شوند، اما این برنامه نیازمند مساعدت و همکاری با وزارت بهداشت است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ایلنا، تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۱۰۶۸۶۴، www.ilna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین