پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۳۵۲۰۰۱
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۷
کارشناس تعلیم و تربیت با اشاره به اینکه تغییرات جدید کنکور به سمت عدالت آموزشی نیست، گفت: در آینده شاهد خواهیم بود که یک سری از مؤسسات آموزشی و مدارس غیردولتی، معدل بالا را تضمین می‌کنند و باز هم به نفع دانش‌آموز و خانواده مرفه است.

شعار سال: حسین ضرغامی کارشناس تعلیم و تربیت درباره مشکلات ایجاد شده در تغییرات کنکور اظهار کرد: اعتقاد داریم کنکور جز ایجاد استرس و فشار به دانش‌آموزان، فراهم کردن شرایط ایده‌آل برای مافیای عجیب و غریب کنکور و ذبح عدالت آموزشی، عایده چندانی برای ما ندارد.
 
وی افزود: متأسفانه هر زمانی که یک تصمیم جدی برای شکستن این غول بزرگ گرفته می‌شود، می‌بینیم سر بزنگاه‌ها، با اعمال فشار، اقدامات برای حذف کنکور تعدیل می‌شود.
 
ضرغامی ادامه داد: نکته دیگر در تغییرات جدید کنکور عنوان شده است که سهم آموزش و پرورش 60 درصد تحت عنوان سوابق تحصیلی و  سهم کنکور 40 درصد باشد که مخصوص دروس تخصصی است که به نظر می‌رسد در این صورت به سمت افزایش عدالت آموزشی نخواهیم رفت و دانش‌آموزانی که دارای شرایط  و امکانات بهتر درسی هستند، باز هم رتبه‌های برتر کنکور و دانشگاه‌های برتر را می‌گیرند.
 
وی افزود: در آینده شاهد خواهیم بود که یک سری از مؤسسات آموزشی و مدارس غیردولتی، معدل بالا را تضمین می‌کنند و باز هم به نفع دانش‌آموز و خانواده مرفه است و باز هم به ضرر مدارس دولتی است و باز هم سهم مدارس محروم و کم برخوردار دیده نشده و شرایط جغرافیایی و بومی لحاظ نشده است و در نتیجه این موضوع به بی عدالتی آموزشی دامن خواهد زد.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار:   2 مرداد  1400، کدخبر: 14000408001052، www.farsnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین