پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۲۲۷۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۵
بندر نفتی جاسک و بندر تجاری چابهار حالا میزبان استراتژیک‌ترین پروژه‌های عمرانی ایران هستند تا آینده اقتصاد و تجارت ایران و دوستان ایران را رقم بزنند.
شعارسال:پایانه‌های نفتی جاسک با ظرفیت ذخیره‌سازی ده میلیون بشکه نفت کنار سه گوی شناور با ظرفیت صادرات سه میلیون بشکه نفت در حال ساخت در بندر نفتی جاسک هستند.

شرکت نفت‌وگاز پارس کارفرمای انتقال نفت ایران به جاسک می‌گوید: پایانه‌های نفتی هنوز تکمیل نشده است، اما خط انتقال هزارکیلومتری گوره به جاسک و یکی از گوی‌های شناور نفت صادراتی بهره برداری شده است و ایران حالا ۳۵۰ هزار بشکه نفت را برای اولین بار در تاریخ، خارج از خلیج فارس صادر کرده است.

بندر نفتی جاسک و بندر تجاری چابهار حالا میزبان استراتژیک‌ترین پروژه‌های عمرانی جمهوری اسلامی ایران هستند تا آینده اقتصاد و تجارت ایران و دوستان ایران را رقم بزنند. از جنگ نفتکش‌ها تا بالا رفتن هزینه‌های حمل‌ونقل و طراحی کشتی‌های غول‌پیکر در دهه اخیر نشان داده است خلیج فارس محدود و آسیب‌پذیر است و عمان و سواحل راهبردی مکران بهترین جایگزینش خواهد بود.

شورای توسعه سواحل مکران در دولت شکل گرفته است و دبیرخانه این شورا گفته است، ۴۸ پروژه و ابرپروژه استراتژیک در طول این سواحل درحال اجراست؛ مهم‌ترین پروژه‌های بهره‌برداری شامل فاز اول بندر شهید بهشتی چابهار با ۱۵ میلیون تن تخلیه و بارگیری و صادرات نفت از جاسک با یک‌میلیون تن ظرفیت است.

مهم‌ترین پروژه‌های در حال اجرا هم شامل خط‌آهن چابهار ـ زاهدان ـ سرخس، فولاد مکران، پتروشیمی مکران، احداث صنایع تکمیلی کشاورزی و آب‌شیرین‌کن‌های صنعتی، صنعت و ماشین‌سازی و راه‌سازی و احداث فرودگاه بین‌المللی چابهار است.

مکران آینده ایران و همسایگان و دوستان ایران است با این حال پروژه‌های راهبردی‌اش کُند و آرام در حال پیشرفت است.

شعارسال، بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار:۳ مرداد ۱۴۰۰، کدخبر:۲۵۴۳۱۸۶، www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
0
0
به امید توسعه و روابط بیشتر با همسایگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
0
0
ببینیم که این پروژه‌های عمرانی برای توسعه تجارت و اقتصاد چه میکنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
0
0
اگر قراره به توسعه کمک کنه پس چرا کند و آرام پیش میره؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین