پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۳۵۳۳۶۹
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵
دست درازی مافیای کنکور در انتخاب رشته و وعده‌های دروغین، تجارت‌های میلیاردی آن‌ها و بیکاری هزاران فارغ التحصیل را به همراه خواهد داشت.
 
شعار سال: انتخاب رشته برای ورود به دانشگاه مهم‌ترین و حساس‌ترین مرحله زندگی دانشجویان به شمار می‌آید، به نوعی که اگر به درستی انجام نشود صد در صد نتیجه نامطلوبی به همراه خواهد داشت.

حتی اگر داوطلبی در کنکور سراسری رتبه بسیار عالی را هم کسب کند در صورتی که با روش و تکنیک‌های خاص دست به انتخاب رشته نزند، مطمئنا نه تنها به هدف خود نمی‌رسد، بلکه احتمال زیادی دارد که یک سال دیگر عمر خود را صرف مطالعه برای غول بی شاخ و دم یعنی کنکور کند.

از آن جایی که ۵۰ درصد قبولی دانشجویان در دانشگاه به کسب رتبه خوب در کنکور و ۵۰ درصد دیگر به انتخاب رشته اساسی و مناسب بستگی دارد؛ بنابراین برخی از موسسات کنکوری وجود دارند که با دادن وعده‌های دروغ به داوطلبان و خانواده آن‌ها و با دریافت هزینه‌های هنگفت و سرسام آور مدعی هستند که دانش آموزان با انتخاب رشته در کنار آن‌ها می‌توانند با هر رتبه در دانشگاه و رشته مورد نظر قبول شوند و در اینصورت فقط کافی است که انتخاب رشته را به دست چنین موسسات کنکوری بدهند.

چنین موسساتی امروزه در جامعه ما با عنوان «مافیای کنکور» شناخته شده اند که از طریق کنکور درآمد‌های میلیاردی به دست می‌آورند و به اینصورت آینده میلیون‌ها انسان را به خطر می‌اندازند.

مافیای کنکور با انتشار کتاب‌های تست، آزمون‌های مشابه کنکور و کلاس‌های تقویتی، دانش آموزان را به سمت رشته‌هایی که شاید مورد علاقه‌شان نیست سوق می‌دهند و از این طریق درآمدی باورنکردنی به دست می‌آورند. این درآمد به میزانی زیاد است که می‌توان با آن تعداد زیادی شغل برای جوانان به وجود آورد.

نقش اصلی مافیای کنکور در میان داوطلبان کنکوری ایجاد ترس و وحشت است که با افکاری بیهوده، آن‌ها را به سمت آینده‌ای تاریک و بیکار سوق می‌دهند. آن‌ها مدعی هستند که سوالات کنکور سراسری به هیچ عنوان از کتاب طرح نمی‌شود، بلکه از کتاب‌های تست است که اگر افراد آن‌ها را خریداری نکنند به هیچ عنوان نمی‌توانند در کنکور سراسری موفق شوند.

مافیای کنکور همه دانش آموزان رشته‌های ریاضی، تجربی و انسانی را به سمت و سوی رشته‌های مهندسی، پزشکی و وکالت بدون در نظر گرفتن علاقه آن‌ها سوق می‌دهند که خروجی این ماجرا فقط و فقط بیکاری هزاران جوان فارغ التحصیلی است که قربانی این وضعیت خطرناک شده اند و مافیای کنکور یک شبه آن‌ها را در چاه عمیقی انداخته اند که دیگر جبرانش هیچ فایده‌ای نخواهد داشت.

با رتبه هزار در دانشگاه شریف قبول نشدم!

امیرطا‌ها داوطلب کنکور سراسری ۹۹ اظهار کرد: در کنکور سراسری رتبه ۱۰۰۰ را کسب کردم که یکی از مشاوران کنکوری با دریافت ۵ میلیون تومان هزینه به بنده قول داده بود که حتما در رشته مهندسی برق دانشگاه شریف قبول می‌شوم، اما بعد از اعلام نتایج در هیچ رشته‌ای قبول نشدم و هم اکنون هم فوبیای شرکت در کنکور را دارم.

وعده‌های دروغ برای قبولی در رشته پزشکی با دریافت ۱۵ میلیون تومان

بهناز داوطلب کنکور سراسری ۹۷ اظهار کرد: رتبه ۵ هزار منطقه سه در رشته تجربی را کسب کردم، اما بعد از اعلام نتایج هیچ رشته‌ای قبول نشدم و کارنامه بنده سفید بود، در صورتی که یکی از مشاوران کنکور با دریافت ۱۵ میلیون تومان هزینه به بنده قول قبولی در رشته پزشکی روزانه را در تاپ‌ترین دانشگاه‌های کشور داده بود.

سود میلیاردی در جیب دلالان کنکوری با انتخاب رشته‌های فضایی

سازمان سنجش طی چند روز گذشته اعلام نتایج کنکور را در دهه اول مرداد ماه مشخص کرده، این درحالی است که برخی از مشاوران کنکوری شروع به تبلیغات خود در صفحات مجازی کرده اند و با انجام این کار نه تنها آرزوی هزاران جوان بی گناه سر به نیست می‌شود، بلکه میلیارد‌ها پول هم به جیب دلالان کنکوری خواهد رفت و با این روش باید شاهد کاهش بار علمی کشور و افزایش استرس در میان داوطلبان باشیم.

دست درازی مافیای کنکور در انتخاب رشته/ وقتی وعده‌های دروغین موسسات، تجارت میلیاردی آن‌ها را به همراه خواهد داشت

مافیای کنکور مشاوران سازمان سنجش نیستند 

محسن چگنی مشاور تخصصی کنکور درباره انتخاب رشته داوطلبان کنکور سراسری اظهار کرد: انتخاب رشته برای خیلی از مشاوران کنکور نوآوری بسیار زیادی دارد که همین موضوع باعث تبلیغات کذب و ایجاد فشار مالی و مشکلاتی روی والدین و فرزندان آن‌ها می‌شود.

او افزود: قبولی با رتبه‌های نجومی در دانشگاه‌ها و رشته‌های معتبر و کدرشته‌های مخفی یا ارتباط مخفی با کارکنان سازمان سنجش از مشکلات آن هاست.

چگنی تصریح کرد: برخی از مافیای کنکور دست به انتشار کارنامه‌هایی می‌زنند که تمام حقیقت را بیان نمی‌کند. به عنوان مثال، دانشجویان، کسانی هستند که با رتبه‌های کمی بالاتر از رتبه‌های روزانه قبول شده اند، اما در سامانه‌های دانشگاهی این افراد روزانه ذکر شده است و فکر می‌کنیم که این فرد روزانه چنین چیزی را قبول شده است؛   بنابراین تبلیغ کردن شروع می‌شود یا به نوعی دیگر شهریه پرداز بودن یا نبودن فرد ذکر نمی‌شود.

این مشاور تخصصی ادامه داد: تمام این تبلیغات باعث می‌شوند که داوطلبان تیری در تاریکی بیندازند و به سمت این مشاوران بروند که در اینصورت داوطلبان به مشاوران می‌گویند آیا با فلان رتبه فلان رشته قبول می‌شوم و در این حالت مشاوران حرف آن‌ها را تایید کرده و خانواده داوطلبان حاضر به پرداخت هزینه زیادی پول شوند که در نهایت چیزی جز مشکلات آن‌ها را به همراه نخواهد داشت.

چگینی گفت: خانواده‌ها و داوطلبان باید آگاه باشند که مافیای کنکور مشاوران سازمان سنجش نیستند و نباید پیش آن‌ها انتخاب رشته کنند. در نتیجه تنها کاری که مشاور انتخاب رشته می‌کند این است که از اشتباهات داوطلبان جلوگیری کند و به اینصورت افراد باید انتخاب عاقلانه داشته باشند و فریب مافیای کنکور را نخورند.

دست درازی مافیای کنکور در انتخاب رشته/ وقتی وعده‌های دروغین موسسات، تجارت میلیاردی آن‌ها را به همراه خواهد داشت/ پشت پرده هایی از مافیای کنکور که دود از سرتان بلند می کند

ماجرای حذف کنکور به مار هفت سر تبدیل شده است

سال‌های سال است که ماجرای حذف کنکور، به مار هفت سری تبدیل شده که باور کرده ایم هیچ دولت مردی قدرت مقابله با آن را ندارد. چه بسیار خانواده‌هایی که در دام موسسات و معلمان کنکوری گرفتار شده اند و با هزینه سرسام آور در آرزوی تحقق رویای قبولی فرزندشان در دانشگاه، به خود و جامعه جفا کرده اند.

باید اشاره کنیم که بار‌ها صحبت‌هایی در راستای حذف کنکور مطرح شد که این ماجرا خطر بزرگی برای مافیای کنکور محسوب می‌شود. در نتیجه از این ماجرا جلوگیری شد و کنکور بعد سال‌ها هنوز بر قوت خود باقی است. در واقع مافیای کنکور، تب کنکور را افزایش می‌دهند تا از این طریق درآمد خود را داشته باشند.

دست درازی مافیای کنکور در انتخاب رشته/ وقتی وعده‌های دروغین موسسات، تجارت میلیاردی آن‌ها را به همراه خواهد داشت

شاید اگر روزی وعده توخالی خصوصی سازی و واگذاری بسیاری از موسسات دولتی به بخش خصوصی عملی شود، ماجرای پیچیده  دلالان کنکور هم برچیده خواهدشد و ورود به دانشگاه، بر اساس متد کشور‌های پیشرفته از نو باز سازی و در دسترس متقاضیان قرار خواهد گرفت.

شعار سال، بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد۱۴۰۰، کد خبر: ۷۸۲۹۰۰۴، www.yjc.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین