پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۳۵۳۶۶۸
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۶
دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی کنکور سراسری ۱۴۰۰ منتشر شد. در این دفترچه به شرایط اختصاصی و عمومی دانشگاه‌ها اشاره شده و یکی از این شرایط، اعلام وضعیت ارایه خوابگاه به دانشجویان در سال تحصیلی جدید است.
شعار سال: سازمان سنجش آموزش کشور شب گذشته دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی کنکور سراسری ۱۴۰۰ را منتشر کرد.

در این دفترچه به شرایط اختصاصی و عمومی دانشگاه‌ها اشاره شده و یکی از این شرایط، اعلام وضعیت ارایه خوابگاه به دانشجویان در سال تحصیلی جدید است.

بر این اساس، تعدادی از دانشگاه‌های تهرانی که اسامی آن‌ها در دفترچه سازمان سنجش ذکر شده است برای ارایه خوابگاه محدودیت و برخی شروطی دارند، اما تعدادی از دانشگاه‌ها از جمله خواجه نصیرالدین طوسی اعلام کردند که با توجه به شرایط خاص همه گیری کرونا، به جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ سلامتی دانشجویان در سال تحصیلی آینده خدمات خوابگاهی به دانشجویان روزانه و نوبت دوم ارایه نمی‌شود.

این در حالی است که دانشگاه صدا و سیما در این دفترچه قید کرده است که برای پذیرفته شدگان دوره روزانه، دارای خوابگاه رایگان با امکانات و کیفیت عالی در بهترین نقاط شهر تهران است.

دانشگاه شهید بهشتی هم به این نکته اشاره کرد که به دلیل کمبود امکانات، خوابگاه فقط به دانشجویان دوره روزانه با شرایط ارایه می‌شود. متقاضیان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و دارای نمره کل هشت هزار و بالاتر، متقاضیان سایر گروه‌های آزمایشی دارای نمره کل هفت هزار و ۵۰۰ و بالاتر خوابگاه دریافت می‌کنند.

دانشگاه‌های صنعتی امیرکبیر و تهران اشاره‌ای به شرایط خوابگاه در سال تحصیلی جدید نکرده اند. دانشگاه خوارزمی هم اعلام کرد که این در تهران فاقد خوابگاه است.

دانشگاه صنعتی شریفی شرایط متفاوتی برای اسکان دانشجویان در خوابگاه در نظر گرفته است که در این دفترچه به آن اشاره شد.

در دانشگاه علامه طباطبایی هم دانشجویان روزانه با رتبه‌های برتر در اولویت دریافت خوابگاه هستند.

همچنین در شرایط دانشگاه الزهرا (س) آمده است: خوابگاه به دانشجویان روزانه غیربومی تعلق می‌گیرد.

دانشگاه هنر هم این آمادگی را به دانشجویان داده است که برای دانشجویان جدید الوورد سالی تحصیلی جدید فاقد امکانات خوابگاهی در شهر تهران است.

داوطلبانی که از فردا - پنج شنبه ۱۴ مردادماه - قصد انتخاب رشته کنکور سراسری دارند باید ابتدا نسبت به مطالعه دفترچه راهنمای انتخاب رشته و اطلاع از شرایط عمومی و اختصاصی دانشگاه‌ها اطلاع یابند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰، کدخبر: ۸۴۴۲۵۹۸۳، www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین