پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۷۳۹۸
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۲
مدیرعامل بانک پاسارگاد بر نسبت کفایت سرمایه ۱۰.۳ درصدی این بانک تاکید کرد.
شعار سال: روابط عمومی بانک پاسارگاد در نامه‌ای با امضای مدیرعامل این بانک، توضیحاتی نسبت به گزارش فارس که با عنوان «کفایت سرمایه غیراستاندارد ۱۸ بانک کشور/ فقط ۵ بانک استاندارد هستند»، منتشر شده بود، ارسال کرد.

در این نامه آمده است: احتراما گزارش مورخ ۱۴۰۰/۰۶/۰۶ آن خبرگزاری محترم تحت عنوان "کفایت سرمایه غیراستاندارد ۱۸ بانک کشور/ فقط ۵ بانک استاندارد هستند" میزان کفایت سرمایه بانک پاسارگاد را ۶،۵۵۲ میلیارد تومان، سرمایه نظارتی بانک را ۸،۹۷۹ میلیارد تومان و نرخ کفایت سرمایه را ۴.۵ درصد طبق نظر حسابرس بانک اعلام نموده‌اید، طبق مفاد دستورالعمل ابلاغی بانک مرکزی "کلیه موسسات اعتباری ملزم به کسب ۸ درصد نسبت کفایت سرمایه و نسبت لایه یک به دارایی‌های موزون شده به ضرایب ریسک ۴.۵ درصد می‌باشند".

همان گونه که در یادداشت شماره ۵-۷-۵۹ صورت‌های مالی پایان سال ۱۳۹۹ درج گردیده دو معیار به‌شرح زیر و به‌صورت کاملا مشخص آورده شده است.

کفایت سرمایه بانک پاسارگاد ۱۰.۳ درصد است

حسابرس و بازرس قانونی محترم بانک نیز در گزارش خود در ارتباط با عملکرد سال مالی ۱۳۹۹ در بند ۱۸ موضوع را بررسی و اعلام نظر نموده است. همانطور که ملاحظه می‌فرمایید بانک پاسارگاد با عملکرد درخشان خودو تاثیرگذاری بر بخش واقعی اقتصاد ملی و توسعه سرمایه‌گذاری‌های ثروت‌آفرین در بخش‌های مختلف اقتصادی، و به زعم افزایش قابل توجه در تامین مالی فعالان اقتصادی، در ارتباط با ضرایب نسبت‌های توانگری مالی و نظارتی در موقعیت ممتازی قرار گرفته و همواره مورد عنایت و حمایت ذینفعان خود به‌ویژه سپرده گذاران و سهامداران گرامی بوده است. خواهشمند است دستور فرمایید ضمن تصحیح اطلاعات مرتبط، مستندات مربوط به اعلام ارقام غیرواقعی را برای این بانک اعلام نمایند.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار:۱۰ شهریور ۱۴۰۰، کدخبر:۱۴۰۰۰۶۱۰۰۰۰۷۶۷، www.farsnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین