پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۸۰۱۳
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۲
طبق ماده ۶۶۸ و ۶۶۹ قانون مجازات اسلامی، جرم تهدید در ردیف جرائم مربوط به حق‌الناس محسوب می‌شود که باید با شکواییه شاکی آغاز شده و در صورتی که شاکی رضایت دهد در مجازات متهم تخفیف اعمال می‌شود.
شعارسال: ترساندن و ایجاد بیم در افراد نه فقط در ارتباطات حضوری بلکه حتی با رد و بدل کردن پیام از طریق تلفن و مانند آن تهدید محسوب می‌شود.

چنانچه به دنبال تهدید تلفنی به شخصی ضرر و زیان و خسارتی وارد آید می‌تواند با ارائه شکواییه به دادسرا مبنی بر ایجاد تهدید و مزاحمت تلفنی و ارائه دلایل حاکی از وارد آمدن خسارت به او خواهان رسیدگی به شکوائیه شود.

در هنگام طرح شکوائیه تهدید تلفنی، داشتن نامه‌ای از مخابرات در روند رسیدگی به پرونده کیفری سرعت عمل ایجاد خواهد کرد.

قانون‌گذار این جرم را در ماده ۶۴۱ قانون مجازات اسلامی این گونه جرم‌انگاری کرده است: «هرگاه کسی به وسیله تلفن یا دستگاه‌های مخابراتی دیگر برای اشخاص مزاحمت ایجاد نماید، علاوه بر اجرای مقررات خاص شرکت مخابرات، مرتکب، به حبس از یک تا شش ماه محکوم خواهد شد.»

هم‌چنین اگر تهدید تلفنی منجر به فوت طرف مکالمه (شنونده) بشود، این موضوع می‌تواند به مثابه قتل عمد شناخته شده و مورد پیگیری‌های خاص قرار بگیرد.
 

تهدید تلفنی چه عواقبی دارد؟

شعارسال، بااندکی تلخیص واضافات برگرفته از پایگاه خبری نورنیوز، تاریخ انتشار:۱۵ شهریور ۱۴۰۰، کدخبر:۷۵۲۴۴، www.nournews.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین