پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۸۱۸۰
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۸
عضو اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار گفت: با توجه به عرضه زودهنگام نارنگی و رنگ آوری با گاز اتیلن به افراد توصیه می‌شود که از خرید این محصول اجتناب کنند.

  شعار سال: اصغر یاوری عضو اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار  از  آغاز فصل برداشت نارنگی از ابتدای مهر خبر داد و گفت: در حال حاضر نارنگی پیش رس است که متاسفانه طی روزهای اخیر عده ای اقدام به برداشت محصول به صورت کال کرده اند.
 
وی با اشاره به اینکه اواسط مهر قند نارنگی به طور کامل می رسد، افزود: از ابتدای شهریور سلف خران با گاز اتیلن اقدام به رنگ آوری و عرضه محصول در بازار کرده اند، درحالیکه این نارنگی برای مردم همانند سم است.
 
یاوری با اشاره به اینکه انار و نارنگی در نرخ نامه نیامده است، بیان کرد: در حال حاضر قیمت این محصول تابع نظام عرضه و تقاضاست و به سبب آنکه رنگ آوری محصول برای سلامتی افراد مضر است، از این رو وزارت جهاد کشاورزی و وزارت بهداشت باید جلوی این کار را بگیرند.
 
این مقام مسئول با اشاره به اینکه برداشت نارنگی ۱۵ روز زودتر از موعد آغاز شده است، گفت: باغداران این اقدامات را انجام نمی‌دهند و عده‌ای دلال و سلف خر برای اینکه میوه را به عنوان نوبرانه گران‌تر بفروشند، اقدام به چنین کارهایی می‌کنند.
 
عضو اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار با اشاره به عرضه انار پیش رس در میدان بیان کرد: هم اکنون انار پیش رس از کاشان در حال عرضه است و به مرور ساوه و فردوس مشهد هم وارد پیک برداشت می شوند که با عرضه انبوه محصول، قیمت در نرخ نامه اضافه می شود.
 
یاوری در پایان در توصیه ای به مردم گفت: با توجه به عرضه زودهنگام نارنگی و رنگ آوری محصول با گاز اتیلن به مردم توصیه می شود که از خرید این محصول به دلیل اختلال در امنیت غذایی امتناع کنند چرا که سلف خران تنها با هدف کسب سودهای کاذب و عرضه به اصطلاح نوبرانه با قیمت های بالا اقدام به رنگ آوری و توزیع در بازار می کنند.
 
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان  ، تاریخ انتشار:  15 شهریور   1400، کدخبر: 7883571،www.yjc.news

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین