پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۳۲۸۲۱۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۱
نایب رئیس اتحادیه باغداران تهران گفت: از دیرباز شرایط تولید نارنگی با سایر خانواده مرکبات متفاوت بوده و محدودیت علت اصلی گرانی این میوه است.
شعار سال: مجتبی شادلو نایب رئیس اتحادیه باغداران تهران با اشاره به دلایل گرانی نارنگی در بازار اظهار کرد: از دیرباز شرایط تولید نارنگی با خانواده مرکبات و سایر محصولات متفاوت بوده و هم اکنون تولید نارنگی محدود به بندرعباس است.

او با اشاره به اینکه عمده نارنگی نوار شمالی کشور از مهر تا اوایل زمستان تولید می‌شود، افزود: در حال حاضر نارنگی نوار جنوبی و اقلیم‌گرم از جمله استان‌های هرمزگان و کرمان سبد مصرفی خانوار را تامین می‌کند که خوشبختانه از نارنگی پاکستان مرغوب‌تر است.

شادلو نرخ هر کیلو نارنگی در عمده فروشی‌ها را ۱۵ تا ۱۷ هزار تومان اعلام کرد و گفت: اگر این میوه در مغازه‌های خرده فروشی با قیمت‌های نامتعارفی عرضه می‌شود، دستگاه‌های نظارتی باید پاسخگو باشند.
 
عرضه نارنگی نوبرانه بندرعباس

نائب رئیس اتحادیه باغداران تهران ادامه داد: در حال حاضر عرضه نارنگی نوبرانه بندرعباس در حال انجام است و تا اندازه‌ای این نارنگی انتظارات بازار را برآورده می‌کند.

او با بیان اینکه عمده پرتقال تولیدی برداشت شده و در سردخانه‌ها ذخیره سازی شده است، گفت: گرچه برخی انواع پرتقال همچون والنسیا در زمان فروردین و بعد از آن برداشت می‌شوند، اما میزان آن محدود است.

شادلو با اشاره به اینکه عمده پرتقال تا آذر برداشت می‌شود، بیان کرد: پرتقال‌های تولیدی به مرور تا خرداد آتی عرضه می‌شوند و گرانی‌های اخیر پرتقال هیچ ارتباطی به کمبود ندارد.

نایب رئیس اتحادیه باغداران تهران در پایان با اشاره به اینکه میزان عرضه پرتقال بیش از کشش بازار است، تصریح کرد: افزایش جزئی قیمت پرتقال طبیعی است، چرا که این میوه درصدی افت و ضایعات دارد که با احتساب هزینه انبارداری و سردخانه تا حدودی افزایش یافته است که هیچ ارتباطی به کمبود ندارد.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از گسترش، تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۵۴۳۶۲، gostaresh.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
0
0
هزار بار دلیل تراشی میکنن و کسی از تلاش برای ارزون شدن نمیگه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
0
0
تلاشي براي ارزون شدن نه كه نشه چون دلايل براي گروني خيلي زياده نمود نميكنه خوش بين باشه دوست من
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین