پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۸۲۶۸
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۶
برخی از تابلو‌های تبلیغاتی، پل‌های عابر پیاده را تبدیل به محلی برای پرسه زنی اوباش و ایجاد مزاحمت برای بانوان کرده است.
شعارسال: این روز‌ها در هر جای شهر که قدم می‌زنیم انواع و اقسام تبلیغات و آگهی‌های بازرگانی شرکت‌ها، محصولات، پوشاک و ... را مشاهده می‌کنیم، این موضوع برای برخی از شهروندان دارای جذابیت است و با توجه به خلاقیت به کار رفته در این تابلو‌ها تبلیغاتی بسیاری از این تابلو‌ها نظر شهروندان را به خود جلب می‌کند.
محل‌های مختلفی برای نصب تابلو‌های تبلیغاتی در سطح شهر توسط سازمان زیباسازی شهرداری اعم از حاشیه بزرگراه‌ها، میادین اصلی شهر، خیابان‌های معروف پایتخت و ... جا نمایی شده که یکی از این اماکن پل‌های عابر پیاده است که به در برخی نقاط از ابتدا تا انتهای یک پل با تابلو‌های تبیلغاتی پوشانده شده و هیچ نقطه دیدی به داخل پل اشرافیت ندارد و باعث شده تا برخی از پل‌ها به یک تونل هوایی بدل شود.

اینکه شهرداری از کنار این تبلیغات چه مبالغی را دریافت می‌کند و عاقبت این پول‌ها چه می‌شود، موضوع دیگری است که در این باره حرف برای گفتن بسیار وجود دارد.

یکی از مباحث مهم بحث امنیت است که در برخی از این پل‌ها حتی در روز نیز این ترس برای عابران وجود دارد که نکند به یکباره مورد هجوم اوباش و کیف قاپان قرار بگیرند و بسیاری از شهروندان با مشاهده چنین پل‌هایی ترجیح می‌دهند که از وسط خیابان عبور کنند و از این پل‌ها برای ادامه مسیر خود استفاده نکنند.


پوشاننده شدن پل هوایی با تبلیغات سبب پرسه‌زنی اوباش و مزاحمت برای بانوان


متاسفانه در برخی از سطح شهر تهران پل‌های هوایی وجود دارد که با تبلیغات بیش از اندازه سر تا سر محیط این نقاط پوشانده شده و برخی از اوباش نیز از فرصت سوء استفاده کرده و این اماکن را پاتوق خود کرده و در ادامه با ایجاد مزاحمت برای بانوان این اماکن را به محلی برای انجام مقاصد شومشان تبدیل کرده اند.

از طرفی وجود تبلیغات از یک سو و تاریکی بیش از حد در شب نیز از طرف دیگر این پل‌ها را بیش از پیش ترسناک‌تر کرده و حتی آقایان هم نمی‌توانند از این پل‌ها استفاده کنند چه برسد به زنان و کودکان!

این موضوع به حدی اهمیت پیدا کرده که رئیس پلیس تهران نسبت به آن واکنش نشان داد.

فغان پلیس از تبلیغات در پل‌های عابر پیاده

سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره نصب تابلو‌های تبلیغاتی بزرگ بر روی پل‌های هوایی عابران پیاده، اظهار کرد: به شهرداری تذکر می‌دهیم که در بحث نصب تابلو‌های تبلیغاتی دقت کنند و به گونه‌ای نشود که فضا برای ایجاد مزاحمت برای بانوان بر روی پل‌ها برقرار باشد.


پوشاننده شدن پل هوایی با تبلیغات سبب پرسه‌زنی اوباش و مزاحمت برای بانوان


رئیس پلیس تهران درباره مزاحمت‌های خیابانی که توسط اوباش انجام می‌شود، بیان کرد: این موضوع از تکالیف مشروط پلیس است و مکلف به انجام ماموریت‌های خود در این حوزه هستیم.

وی افزود: یکی از اهداف جدی ما در طرح رعد و اقتدار برخورد با مزاحمان نوامیس است.

وی افزود: تعداد گشت‌های ما در خیابان افزایش پیدا کرده است و شهروندان موارد را به ۱۱۰ گزارش دهند تا با اوباش خیابانی برخورد شود.

به هر حال و با توجه به اظهارات رئیس پلیس پایتخت مبنی بر خطرآفرین شدن برخی از پل‌های هوایی عابران پیاده در سطح کلانشهر تهران، باید این موضوع مورد توجه ویژه سازمان زیبا سازی شهرداری پایتخت قرار بگیرد و اینکه برای احداث تابلو‌های تبلیغاتی جانمایی صحیحی ترتیب دهند که در نهایت به امنیت جامعه خدشه‌ای وارد نشود و این مناطق به اتراق کده اوباش تبدیل نشود.


شعارسال، بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۴۰۰، کدخبر: ۷۸۸۴۶۲۳، yjc.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین