پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۸۶۵۰
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۱
یک صراط مستقیم بیشتر نداریم. تنها راه همان است، لذا آدم باید دودستی به این راه بچسبد. باید تمسک پیدا کند به این "حَبْلُ اَللَّهِ اَلْمَتِینُ" و رهایش نکند. این شرط عقل است. اکثر کسانی که در کربلا بودند دین را قبول داشتند، مثل من و شما نماز می‌خواندند. شمر دوازده تا شانزده بار پیاده به حج رفته است. صاحب فتواست یعنی مسائل شرعی را می‌دانسته است.
شعار سال: یک صراط مستقیم بیشتر نداریم. تنها راه همان است، لذا آدم باید دودستی به این راه بچسبد. باید تمسک پیدا کند به این "حَبْلُ اَللَّهِ اَلْمَتِینُ" و رهایش نکند. این شرط عقل است. اکثر کسانی که در کربلا بودند دین را قبول داشتند، مثل من و شما نماز می‌خواندند. شمر دوازده تا شانزده بار پیاده به حج رفته است. صاحب فتواست یعنی مسائل شرعی را می‌دانسته است.

عمرسعد وقتی می‌خواهد سربازهایش را صدا کند، می‌گوید: «یا خَیْل الله؛‌ای لشکر خدا». روزی ۱۰هزار نفر در آب فرات غسل شهادت می‌گرفتند، اما می‌گفتند بر مبنای دین، حسین‌بن‌علی علیه السلام از دین خارج شده است و باید کشته شود! جامعه به هم ریخته و دچار انحطاط شده و جایگاه‌ها عوض شده است. کسی به اهل‌بیتی که ارکان دین هستند توجهی ندارد.

به همین دلیل در روز عاشورا وقتی می‌خواهند با دین، خدای دین را بزنند، اباعبدالله عمداً جلوی چشم آن‌ها نماز جماعت می‌خواند و بابت آن شهید می‌دهد. امام حسین نمی‌توانست برود پشت خیمه‌ها نماز بخواند؟ نمی‌توانست در داخل خیمه‌ها نماز بخواند؟ چرا می‌آید در ملأعام نماز می‌خواند؟ چه چیزی را می‌خواهد بفهماند؟‌

می‌گویند چند نفر ایستادند، اما دو نفرشان ویژه ایستادند تا جلوی تیر‌ها را بگیرند. با اینکه اباعبدالله نماز خوف خواند، یعنی سریع نماز را تمام کرد، اما چنان تیر می‌بارید که در همین فاصلۀ اندک، آنقدر که این دو نفر تیر خورده بودند، کارشان تمام شد. سعیدبن‌عبدالله دو سه تیر آخر را با صورتش گرفت. افتاد روی پای اباعبدالله و حضرت سرش را به زانویش گرفت.

فقط یک جمله گفت: «أوَفَیتُ؟؛ آیا وفا کردم؟» آقا با استاندارد‌های تویی که امام من هستی، وفا کردم یا نه؟ نمرۀ وفاداری به من می‌دهی یا نه؟ حضرت فرمود: «تو در بهشت مقابل من هستی.» یعنی تو همانجایی هستی که من هستم.

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از واحد نشر موسسه مصاف
اخبار مرتبط
برچسب ها: عاشورا ، عمر سعد ، اسلام ، دین ، بدعت
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین