پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۳۵۹۱۲۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹
رئیس دانشگاه علم و فرهنگ گفت: برای تامین بودجه آموزش‌های مجازی نسبت به حضوری مشکلات بیشتری داریم.
شعارسال: سعید هاشمی رئیس دانشگاه علم و فرهنگ درباره واکسیناسیون دانشجویان و اعضای هیئت علمی و استادان دانشگاه اظهار کرد: تقریبا تمامی استادان تمام وقت و پرسنل دانشگاه علم و فرهنگ دز اول واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

او افزود: تزریق دز دوم واکسن کرونا بر اساس نوبت دهی به بیشتر استادان و پرسنل دانشگاه علم و فرهنگ تا پایان شهریور انجام خواهد شد، منتهی واکسیناسیون استادان حق التدریسی هم اکنون در دست اجراست و احتمال دارد که زمان بیشتری صرف شود.

هاشمی تصریح کرد: هم اکنون واکسیناسیون دانشجویان دانشگاه علم و فرهنگ آغاز شده و مطابق گزارشاتی که به دست ما رسیده آن‌ها هیچ مشکلی از بابت تزریق واکسن ندارند و این روند به خوبی برای محصلان در حال اجراست.

کاملا آماده حضور دانشجویان در دانشگاه هستیم

رئیس دانشگاه علم و فرهنگ درباره آمادگی دانشگاه برای حضوری شدن آموزش‌ها بعد از واکسیناسیون دانشجویان گفت: برای حضوری شدن دانشگاه‌ها آمادگی لازم داریم و برای آن‌ها برنامه ریزی کرده ایم و هر زمانی که مجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کند نوع آموزش‌ها را از مجازی به حضوری تغییر خواهیم داد.

هاشمی بیان کرد: هم اکنون برنامه ریزی ما این است که از اوایل آبان بتوانیم آموزش‌های ترکیبی یعنی حضوری و مجازی را شروع کنیم و در صورت تایید نظام و ستاد ملی مقابله با کرونا حتما این کار را خواهیم کرد.

تامین بودجه آموزش مجازی مشکل‌تر از آموزش حضوری است

مشکلی برای تامین بودجه آموزش‌های حضوری نداریم

او با اشاره به کفایت بودجه دانشگاه برای حضوری شدن آموزش‌ها از مهر اظهار کرد: هیچ مشکلی برای تامین بودجه دانشگاه در صورت حضوری شدن آموزش‌ها نداریم، قاعدتا اگر دانشگاه‌ها باز شوند در خصوص بودجه غذای دانشجویی باید به صورت جداگانه تصمیم بگیریم. با توجه به اینکه دانشجویان در زمان حضور در دانشگاه با توجه به ویروس کرونا باید غذا بخورند؛ بنابراین مدنظر داریم تا اطلاع ثانوی در خصوص غذای دانشجویان دست نگهداریم تا شرایط کرونا بهبود یابد.

رئیس دانشگاه علم و فرهنگ تاکید کرد: از نظر مالی مشکلی برای تامین بودجه آموزش‌های حضوری نداریم و باید گفت که تامین بودجه آموزش‌های الکترونیکی و مجازی هزینه بیشتری را در قبال آموزش‌های حضوری به ما تحمیل می‌کند.

او با بیان اینکه دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارشد و دکتری برای فعالیت‌های کارگاهی و آزمایشگاهی می‌توانند در مناطق زرد و آبی حضور فیزیکی داشته باشند، تاکید کرد: درس‌های کارگاهی و آزمایشگاهی در حال حاضر در شهر‌های قرمز و نارنجی به شیوه مجازی برگزار می‌شوند که هم به صورت آفلاین و هم آنلاین در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد.

گفتنی است که دانشگاه علم و فرهنگ با بهره گیری از تجارب جهاددانشگاهی در زمینه‌های ایجاد مراکز رشد، پارک‌های علم و فناوری، شرکت‌های دانش بنیان و تجاری سازی پژوهش موفق شده تا از دانشگاه‌های نسل اول فراتر رفته و با ایجاد بنیاد توسعه کسب و کار هسته‌های کارآفرینی را با سرپرستی اساتید برای دانشجویان به وجود آورده و در زمره یکی از بهترین دانشگاه‌های نسل سوم (کارآفرین) قرار گیرد.

شعارسال، بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۴۰۰، کدخبر: ۷۸۹۱۷۳۷، yjc.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
0
0
امیدواریم که تمام جوانب برای بازگشایی دانشگاه در نظر گرفته بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
0
0
برگزاری کلاسها بصورت حضوری هم برای دانشجو و هم برای استاد پذیرفته شده تر هست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین