پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۹۲۱۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۰
آیین معرفی رئیس کل دادگستری قزوین با حضور حجت الاسلام مصدق، معاون اول قوه قضائیه، برگزار شد.

شعار سال:  پس از انتصاب حجت الاسلام قدرتی، رئیس کل دادگستری استان قزوین، به عنوان معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه، علی شعبانی، رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهرستان قزوین، با حکم حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای، رئیس قوه قضائیه، به عنوان رئیس کل دادگستری استان قزوین منصوب شد.
 
انتظارات رئیس قوه قضائیه از رئیس کل دادگستری استان قزوین
 
حجت الاسلام والمسلیمن مصدق، معاون اول قوه قضائیه در آئین تکریم و معارفه روسای قدیم و جدید دادگستری کل استان قزوین گفت: خداوند نعمت خدمت به مردم را به ما اعطا کرده است و باید قدردان این نعمت باشیم.
 
وی افزود: مردم از ما انتظار دارند که به درستی کار کنیم، اما ممکن است کارگزاران نظام، لغزش‌هایی هم داشته باشند.
 
معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه بر اساس سند تحول قوه قضائیه در گام دوم انقلاب اسلامی، ارتباط مردم با قوه قضائیه باید فراهم شود، خاطرنشان کرد: حقوقدانان و جامعه علمی عملکرد قوه قضائیه را نقد کنند و تلاش می‌کنیم تا اشتباهاتمان را برطرف کنیم.
 
وی افزود: مردم نسبت به اتفاقات جدید رخ داده در قوه قضائیه خوشبین هستند و باید این حرکت را ادامه دهیم.
 
حجت الاسلام مصدق با بیان اینکه امروز مسئولیت قوه قضائیه با کسی است که بیش از ۳۰ سال از عمر خود را شبانه روز در اختیار این قوه بوده است، تصریح کرد: حجت الاسلام قدرتی، معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه، فردی پر تلاش، جهادگر و نیروی ارزشی است و از تلاس‌های وی در این مدت قدردانی می‌شود و در سمت جدید هم برای وی آرزوی توفیق داریم.
 
معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه آقای شعبانی هم حدود ۲۵ سال تجربه در قوه قضائیه دارد و در مسئولیت‌های مختلف، خدمات زیادی به دستگاه قضایی کرده است، گفت: از رئیس کل دادگستری استان قزوین انتظار داریم نگاه تحولی در دادگستری استان حاکم شود و با تشکیل اتاق فکر، از مدیران استان استفاده کنیم.
 
وی افزود: تمرکز بر پیشگیری از جرائم و ورود پرونده به محاکم قضایی، توجه ویژه به موضوع حمایت از تولید و اشتغال و رفع موانع تولید و همچنین تدوین برنامه عملیاتی برای کاهش پرونده ها، از جمله انتظارات رئیس دستگاه قضا از رئیس کل دادگستری استان قزوین است.
 
امیدآفرینی در دستگاه قضا
 
حجت الاسلام و المسلمین عابدینی، نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین نیز در این مراسم با بیان اینکه حجت الاسلام و المسلمین رئیسی، در مدت کوتاه حضور در قوه قضائیه، تحولات جدی در دستگاه قضا ایجاد کردند، گفت: عملکرد حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای، سکان دار فعلی دستگاه قضا، باعث امید آفرینی در آحاد مردم شده است.
 
وی افزود: متأسفانه یک سری اقدامات در استان قزوین رخ داد و به اعتماد مردم ضربه زد و باید تلاش کنیم تا این اعتماد دوباره برگردد.
 
امام جمعه قزوین ابراز امیدواری کرد در دوره جدید بتوانیم شاهد عمل به منش و رفتار امام علی (ع) و منویات رهبر انقلاب در دستگاه قضا باشیم.
 
رسیدگی به پرونده‌های قضایی بدون حب و بغض
 
حجت الاسلام قدرتی، رئیس کل سابق دادگستری کل استان قزوین نیز در این مراسم گفت: در چهار سال گذشته حدود ۱۰ هزار و ۳۰۰ نفر ملاقات مردمی داشتم و بسیاری از پرونده‌های قضایی به مصالحه ختم شد.
 
وی افزود: همچنین در ۴ سال گذشته نزدیک به ۱۰ هزار پرونده قضایی در ماده ۴۷۱ و هزار پرونده دیگر نیز در ماده ۴۷۷ بررسی شده است.
 
رئیس کل سابق دادگستری کل استان قزوین خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این بود که در مسیر احقاق حق بر اساس سوگندی که یاد کردیم، بدون حب و بغض پیش برویم و هزینه‌ای برای نظام ایجاد نکنیم.
 
در راستای اجرای قانون، با کسی تعارف نداریم
 
شعبانی، رئیس کل جدید دادگستری کل استان قزوین نیز در این مراسم با بیان اینکه اجرای مر قانون، برای ما مهم است، گفت: در راستای اجرای قانون، با کسی تعارف نداریم.
 
وی با بیان اینکه باید تمام وقت و شبانه روز خود را برای مردم باید هزینه کنیم، افزود: زمانی می‌توانیم امیدوار باشیم که وقتی در خیابان و بین مردم می‌رویم، بگویند فلانی کار کرد.
 
رئیس کل دادگستری استان قزوین با تأکید بر اینکه مبارزه با فساد یکی از موضوعات اصلی و ماموریت‌های دستگاه قضایی است که به جد دنبال می‌شود، تصریح کرد: یکی از اهداف ما این است که بتوانیم بیشتر از گذشته در این راه قدم بر داریم.
 
وی افزود: باید به مشکلات فضای مجازی و ناهنجاری‌های اخلاقی رسیدگی شود.
 
شعبانی تأکید کرد: حمایت از تولید و اشتغال در دستور کار است و باید تلاش کرد که در برخورد قضایی، اشتغال و تولید آسیب نبینند.
 
وی افزود: باید روحیه جهادی و انقلابی را که خواسته رهبر انقلاب است، در همه جهات به کار بگیریم.
 
رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: استان قزوین از کمبود‌های قضایی به شدت رنج می‌برد و از مقام عالی قضایی تقاضا داریم در این زمینه، به دادگستری استان قزوین کمک کند.
 
اجرای قانون و خدمت به مردم، دو دغدغه مهم حجت الاسلام قدرتی
 
جمالی پور، استاندار قزوین نیز در این مراسم با بیان اینکه حجت الاسلام قدرتی، یکی از مدیران خدوم و شایسته دادگستری کل استان قزوین بودند، گفت: اجرای قانون و خدمت به مردم، دو دغدغه مهم حجت الاسلام قدرتی، رئیس کل سابق دادگستری کل استان قزوین بود.
 
وی افزود: رویکرد حجت الاسلام قدرتی، رئیس کل دادگستری استان قزوین، تسهیل گری بود و در این مدت از همه ظرفیت‌های استان قزوین برای خدمت کردن به مردم استفاده کرد.
 

تعداد بازدید : 2



 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری  صدا و سیما، تاریخ انتشار: 23  شهریور   1400، کدخبر: ، www.iribnews.ir،3220052

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
0
0
امیدوارم که رسیدگی به مشکلات مردم در رأس کارهاشون باشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین