پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۹۲۱۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۹
معاون نظارت و بازرسی امور فرهنگی و اجتماعی بازرسی‌کل کشور از بازداشت ۳۰ نفر به جرم خروج دارو‌های کرونایی از بیمارستان خبر داد و گفت: این افراد متخلف دارو‌ها را با ۲۰برابر قیمت در بازار به فروش می‌رساندند.

شعار سال: حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی عرب‌انصاری به تشریح اقدامات انجام شده سازمان بازرسی در مقابله با ویروس کرونا در کشور پرداخت و اظهار داشت: از ابتدای شیوع این بیماری، قرارگاه نظارتی تشکیل و هدفمان بیشتر حمایت از دستگاه‌های مجری به ویژه وزارت بهداشت و درمان و مراکز درمانی آغاز کردیم.
 
وی با بیان اینکه رویکرد نظارتی سازمان بازرسی تأمین اقلام بهداشتی و ترغیب مجموعه‌های متولی به کمک اقلام سلامت‌محور است، گفت: از همان روزهای اول شیوع ویروس کرونا، مشکل نقدینگی واحدهای تولیدی از سوی بانک مرکزی مرتفع، نظارت‌ها بیشتر، شبکه‌های استانی فعال، غسل اموات انجام و برای اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی، با ستاد مدیریت کرونا ارتباط مستقیم برقرار و تاکنون اقدامات مختلفی انجام داده‌ایم.
 
معاون نظارت و بازرسی امور فرهنگی و اجتماعی بازرسی‌ کل کشور در پاسخ به این سوال که آیا این سازمان در رابطه با چرایی کمبود داروهای کرونایی و سرم در داروخانه‌ها ورود کرده است یا خیر، تصریح کرد: بله، علت این وضعیت ایجاد شده نیز مربوط به تعمیر خط تولید یکی از کارخانه‌ها در تبریز بود که بلافاصله مجوزهایی برای واردات سرم صادر و مشکل رفع و خط تولید نیز بنا به الزام کردن سازمان غذا و دارو به عنوان متولی این حوزه، فعالیت خود را ادامه داد.
 
وی از برگزاری جلسات مختلف سازمان بازرسی با وزارت امور خارجه و وزارت بهداشت و مسئولان امر برای تسهیل و تسریع در واردات واکسن از کشورهایی که آمادگی تأمین واکسن را دارند، خبر داد و افزود: حتی از افراد و مؤسسات خصوصی که توانایی واردکردن سرم به کشور را داشتند، حمایت کرده‌ایم.
 
عرب‌انصاری از تشکیل پرونده‌های تخلف کرونایی در کشور خبر داد و بیان کرد: در بخش‌هایی مربوط به توزیع و ناهماهنگی در تزریق واکسن تذکراتی داده شده است.
 
معاون نظارت و بازرسی امور فرهنگی و اجتماعی بازرسی‌کل کشور از تشکیل پرونده تخلفات برای عاملان خروج دارو از بیمارستان‌ها در سازمان بازرسی خبر داد و اعلام کرد: این افراد متخلف دارو را از بیمارستان‌ها خراج و با ۲۰برابر قیمت در بازار به فروش می‌رساندند که در این رابطه ۳۰ نفر شناسایی، بازداشت و به دادستانی معرفی و برخوردهایی لازم صورت گرفت.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین ، تاریخ انتشار:  23 شهریور   1400، کدخبر:1554688 ، www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
0
0
چطوری تونستن داروها رو از بیمارستان خارج کنن؟ مسئولی نبوده اونجا؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین