پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۹۳۳۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۶
نایب رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه حفظ جمعیت روستا‌ها در گرو تامین آب کشاورزی و اقتصاد پویا است گفت: امروز کمبود این دو عامل سبب تخلیه روستا‌ها می‌شود.
شعار سال: «علی نیکزاد» در پنجمین گرامیداشت ملی جنگل بانان و جان نثاران منابع طبیعی که در محل این سازمان برگزار شد، افزود: تخلیه روستا‌ها به معنای ایجاد ۱۳ تا ۱۵ میلیون نفر حاشیه نشینی در کشور است.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر روستا‌ها توجیه اقتصادی نداشته باشند مردم در آن‌ها نخواهند ماند که البته نشانه آن هم جمعیت ۷۵ درصدی روستایی در اوایل انقلاب و کاهش آن در زمان حال است.

نیکزاد با بیان اینکه روستاییان اکنون نیازمند امکاناتی همچون آب، وسایل ارتباطاتی، تسهیلات مسکن و راه هستند اظهارداشت: در صورت اختیار به طور حتم بودجه قابل توجهی را برای طرح آبخیزداری و آبخوان داری باید اختصاص داد، زیرا از این طریق می‌توان آب مورد نیاز بخش کشاورزی را تامین کرد.

وی درخصوص وضعیت شغلی جنگلبانان گفت: امروز نیروی شرکتی به معنای برده داری نوین است یعنی افراد با قرارداد سفید بدون امنیت شغلی فعالیت می‌کنند، درحالی که دولت باید همه را مثل هم ببیند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وزارت جهاد کشاورزی می‌تواند فارغ التحصیلان منابع طبیعی را به کار گیرد افزود: این وزارتخانه ۱۳۵ میلیون هکتار اراضی منابع طبیعی را در اختیار دارد که می‌تواند برای احیای این اراضی با تعهد گرفتن از فارغ التحصیلان رشته کشاورزی آن را در اختیار این افراد قرار دهد.

وی اجرای طرح کاداستر را مورد تاکید قرار داد و اظهارداشت: از دولت‌های گذشته تاکنون قرار است طرح کاداستر اراضی کشاورزی به اتمام برسد، اما همچنان این مهم رخ نداده است.

در این مراسم که با حضور وزیر جهاد کشاورزی و علی نیکزاد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد، شبکه رادیویی منابع طبیعی و آبخیزداری در چهار استان کشور افتتاح و همچنین از کارت ویژه ضابطان قضایی برای جنگلبانان رونمایی شد.

در این مراسم ۱۷ جنگلبانان و جانثاران نمونه و همچنین از خبرنگاران ریحانه یاسینی و مهشاد کرمی تقدیر به عمل آمد.

شعار سال، بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از زیست آنلاین، تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۴۰۰، کدخبر: ۸۵۲۷۰، www.zistonline.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۱۶:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
0
0
وقتی آبی ندارند چطور میتونن زندگی کنند؟ مجبور میشن برن به حاشیه شهرها که شاید حداقل امکانات رو داشته باشن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین