پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۹۷۷۷
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۱
وبسایت ورلد پاپیولیشن ریویو سالانه رتبه‌بندی سرعت اینترنت در کشورهای مختلف جهان را بررسی می‌کند. در بررسی امسال این وبسایت از میان ۱۷۳ کشور، ایران از نظر پهنای باند رتبه ۱۱۹ ام و از نظر سرعت رتبه ۷۳ ام را دارد.
شعار سال: در این لیست که از دو منظر پهنای باند و سرعت تنظیم شده است، سنگاپور (با پهنای باند ۲۲۶.۶ مگابایت‌برثانیه)، هنگ‌کنگ (با پهنای باند ۲۱۰.۷۳ مگابایت‌برثانیه)، رمانی (با پهنای باند ۱۹۳.۴۷ مگابیت‌برثانیه)، سوییس (با پهنای باند۱۷۸.۸۱مگابایت‌برثانیه)، تایلند (با پهنای باند ۱۷۵.۲۲ مگابایت‌برثانیه) و سپس فرانسه (با پهنای باند ۱۷۳.۰۵ مگابایت‌برثانیه) بالاترین رتبه را از لحاظ پهنای باند دارند. ایران با پهنای باند ۲۰.۶۷ مگابایت‌برثانیه در رتبه ۱۱۹ ام است.

از حیث سرعت اینترنت نیز کره جنوبی ( با ۱۲۱ مگابایت‌برثانیه) ، چین (با ۱۱۳.۳۵ مگابایت‌برثانیه) عمارات متحده عربی(با ۱۰۹.۴۳ مگابایت‌برثانیه)، قطر ( با ۹۲.۸۵ مگابایت‌برثانیه)، و هلند (با ۷۹.۷ مگابایت‌برثانیه) سریع‌ترین کشورها به حساب می‌شوند. در این لیست وضع ایران کمی بهتر است و با سرعت ۲۷ مگابایت برثانیه در جایگاه ۷۳ ام قرار دارد. گفتنی است که برای کاربرد درست اینترنت پهنای باند (ظرفیت) و سرعت (میزان) باید هر دو بالا باشند.

بر اساس داده‌های وبسایت اسپیدتست گلوبال میانگین سرعت دانلود اینترنت در جهان ۵۶.۷۴ مگابایت برثانیه است.

همین منبع می‌گوید که میانگین پهنای باند جهانی ۱۱۰.۲۴ مگابایت بر ثانیه است.

بدین ترتیب ایران از نظر پهنای باند و سرعت از میانگین جهانی بارها عقب‌تر است. سرعت اینترنت و دسترسی همگانی به آن امروز یکی از معیارهای مهم در دسترسی به اطلاعات و امکانات است. علاوه بر سرعت اینترنت، دسترسی عمومی و آسان به ابزارهای استفاده از اینترنت (مانند تلفن هوشمند و یا کامپیوتر)، ارزانی تهیه اینترنت، آموزش استفاده از آن، آزادی (فیلتر نبودن)، تحت پوشش‌بودن تمامی مناطق، امکان کاربری برابر (مثلا دستگاه‌های مناسب‌سازی شده برای معلولان) از معیارهای برخورداری از این امکان به حساب می‌آیند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از میدان، تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۴۰۰، کدخبر: ۸۰۰۹۸، meidaan.com
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین