پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۹۹۴۶
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱
برای دریافت گواهی عدم سوءپیشینه باید مدارک مربوطه را در اختیار داشته باشید و به دفاتر پلیس + ۱۰ مراجعه کنید.
شعارسال: ممکن است بار‌ها برایتان این موضوع اتفاق افتاده باشد که برای انجام بسیاری از کار‌های اداری مانند امور استخدامی، ثبت‌نام در دانشگاه‌ها، اخذ ویزا‌های مختلف، ثبت شرکت و دیگر اقدامات اداری، متصدیانی که آن طرف میز و در مقابلتان نشسته اند، مدرکی به نام سوء پیشینه را از شما درخواست کرده باشند.
سوءپیشینه یعنی عدم سابقه‌ی بد است و افراد با در دست داشتن مدرک سوء پیشینه ثابت خواهند کرد که تاکنون در طول زندگی خود مرتکب هیچ‌گونه جرم یا خطایی که به جامعه آسیب رسانده باشد، نشدند یا به دلیل ارتکاب جرمی مدت محکومیت تعیین شده‌ی خود را سپری کردند.

نحوه اخذ مدرک گواهی عدم سوء پیشینه

آگر فردی می‌خواهد به صورت حضوری اقدام به دریافت این گواهی کند، با مراجعه به نزدیک‌ترین دفتر خدمات الکترونیک انتظامی یا همان پلیس + ۱۰ به محل سکونت خود می‌تواند با در دست داشتن چند مدرک نسبت به دریافت گواهی عدم سوءپیشینه اقدام کند.

مدارکی که برای دریافت گواهی عدم سوءپیشینه لازم است شامل اصل شناسنامه، اصل کارت ملی، تصویر بیومتریک که در دفتر پلیس+۱۰ از متقاضیان عکاسی خواهد شد و برای انجام این اقدام فرد باید مبلغ ۱۳۰ هزار و ۶۶۰ ریال آنهم در محل دفتر پلیس + ۱۰ پرداخت کند، است.
 
چطور می‌شه گواهی سو پیشینه گرفت؟
 
همچنین در ادامه معرفی نامه از محل کار و یا تکمیل فرم درخواست، همراه داشتن کد پستی ۱۰ رقمی به همراه آدرس کامل پستی از دیگر مدارکی است که افراد متقاضی برای دریافت گواهی سوء پیشینه باید با خود به همراه داشته باشند.

هموطنان این نکته را در خاطر داشته باشند که برای انجام این مراحل تمام پرداخت‌های مالی مربوط به آن از طریق دستگاه کارت خوان موجود در دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی باید انجام شود و در این باره به هیچ شعبه‌ای از بانک‌های عامل مراجعه نکنند.

نرخ این خدمت در دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی با احتساب هزینه پستی مبلغ ۳۳۳ هزار و ۸۴۱ ریال است که از طریق دستگاه‌های کارتخوان موجود در دفاتر دریافت می‌شود.

در صورت نیاز به نسخه‌های بیشتر گواهی عدم سوء پیشینه علاوه بر پرداخت مبلغ برای دریافت گواهی اولیه افراد باید برای دریافت نسخه دوم ۳۵۰ هزار ریال و برای نسخه سوم گواهی عدم سوء پیشینه مبلغ ۵۰ هزار ریال پرداخت کنند که این اقدام نیز از طریق دستگاه‌های کارتخوان موجود در دفاتر پلیس + ۱۰ آن‌ها دریافت خواهد شد.

دفاتر به هیچ وجه حق انگشت نگاری برای افراد بالای ۷۰ سال را نداشته و این افراد در تهران باید به اداره سجل کیفری دادسرای تهران واقع در خیابان فاطمی – بعد از سازمان آب – روبروی خیابان شهید دائمی – پلاک ۱۳۹ «محل سابق دادسرای رسیدگی به جرائم پولی و بانکی» مراجعه و در سایر استان‌ها بر اساس اعلام پلیس آگاهی استان مربوطه به محل زندگی خود اقدام کنند.

نحوه دریافت سوءپیشینه برای اتباع خارجی در تهران

اتباع خارجی که در پایتخت سکونت دارند برای دریافت گواهی تشخیص هویت در تهران باید به پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا و اتباع خارجی که در خارج از پایتخت سکونت دارند، برای دریافت این گواهی باید به اداره اتباع خارجی مراجعه کنند.

اما افرادی که برای سفارت‌خانه‌های خارج از کشور نیاز به دریافت گواهی عدم سوء پیشینه دارند، باید اصل گذرنامه و کپی صفحه اول آن را به عنوان معرفی نامه ارائه کنند.

صدور گواهی عدم سوء پیشینه به صورت الکترونیکی

هموطنان در صورتی که مراجعه به دفاتر پلیس + ۱۰ برایشان میسر نیست می‌توانند به صورت الکترونیکی و از طریق سامانه و برنامه عدل ایران وابسته به قوه قضاییه در کمتر از چند دقیقه پس از انجام مراحل ذکر شده در این سامانه گواهی عدم سوءپیشینه خود را دریافت کنند.


شعارسال، بااندکی تلخیص واضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار:۲۸ شهریور ۱۴۰۰، کدخبر:۷۸۹۸۷۶۸، www.yjc.news
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین