پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۰۷۵۸
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۰
مهر های نماز به تدریج با تماس با عرق پیشانی سیاه می شوند بهتر است برای نماز خواندن مهرها تمیز و سفید باشند و نماز را بر روی مهر تمیز بخوانید.

شعار سال: مهر‌های نماز به تدریج با تماس با عرق پیشانی سیاه می‌شوند بهتر است برای نماز خواندن مهر‌ها تمیز و سفید باشند و نماز را بر روی مهر تمیز بخوانید.

یکی از احکام مهم در رابطه با استفاه از مُهر نماز، رساندن پیشانی به مهر و برطرف کردن مانع‌هایی است که از برخورد جلوگیری می‌کند.

چنانچه در یکی از فتوا‌های مقام معظم رهبری آمده است: “آیا سجده بر مهر که سیاه و چرک شده، به طوری که لایه ‏ای از چرک روی آن را پوشانده و مانع چسبیدن پیشانی روی مهر است، اشکال دارد؟ ”. ایشان جواب داده‌اند: “اگر چرک روى مهر به مقدارى باشد که حائل بین پیشانى و مهر شود، سجده و نماز باطل است”.

پس بهتر است مهری که در نماز بر آن سجده می‌کنیم دارای چرک، سیاه نباشد و برای انجام سجده پاک باشد.

راه‌های از بین بردن سیاهی مهر نماز

مهر‌هایی که به علت استفاده، سیاه شده اند را میشود روی حرارت غیر مستقیم و ملایم شعله گاز گذاشت. با این کار، هم سیاهی مهر رفع میشود و هم، ضد عفونی می‌گردد.

تنها باید توجه کنید که مهرتان نسوزد و بهتر است از یک قابلمه‌ی کوچک برای این کار استفاده کنید.

چگونه مهرهای سیاه نماز را تمیز کنیم؟

- برای رفع سیاهی مهر، آن را به مدت ۱۵ دقیقه روی بخاری بگذارید پس از گذشت مدت گفته شده سیاهی مهر به طور کامل برطرف می‌شود.

-قرار دادن مهر بر روی شوفاژ به مدت ۴۸ ساعت نیز، یکی دیگر از راه‌های رفع سیاهی مهر است.
شیوه نگهداری مهر

- مهر نماز را در جانماز و یا کیف‌های کوچک ویژه آن بگذارید تا از شکسته شدن و برخورد با دیگر اجسام و چرک گرفتن مراقبت گردند.

-چنانچه مهر نماز مسجد محله شما، خیلی کهنه و کثیف شده است می‌توانید زآن‌ها را عوض کنید، طرحی که بعضی مهرسازان عرضه می‌کنند و مهر خود را با تخفیف ویژه عوض کنید.

-مواظب باشید مهر نماز با مایعات به خصوص آب تماس پیدا نکند، که در این صورت سطح آن ناصاف و دارای ترک‌های ریز خواهد شد.

شعارسال با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تابناک جوان، تاریخ انتشار:۰۳مهر۱۴۰۰،  کدخبر: ۴۴۹۱۷، www.tabnakjavan.coml

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین