پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۶۰۷۷۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در امور بازگشایی مدارس تصریح کرد: مدارس روستایی و عشایر، کار و دانش و فنی و حرفه‌ای در همه مقاطع تحصیلی در فاز اول بازگشایی، اولویت دارند و شاخص برگزاری حضوری کلاس‌ها، ظرفیت کلاس است. در این شرایط اگر جمعیت کلاس ۱۵ نفره باشد دانش‌آموزان می‌توانند هر روز به مدرسه بروند
شعار سال: علیرضا کمره‌ای، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در امور بازگشایی مدارس گفت: تزریق واکسن معلمان در سامانه ثبت و گزارشی مدیریتی از سامانه گرفته می‌شود.
 
او با بیان اینکه براساس گزارش‌هایی که اعلام شده بیش از ۹۰ درصد از معلمان دز اول واکسن خود را تزریق کرده‌اند، افزود: تزریق دُز دوم معلمان همچنان ادامه دارد و افرادی که واکسیناسیون خود را کامل نکردند همچنان می‌توانند برای تزریق دُز دوم واکسن خود اقدام کنند.

کمره‌ای درباره لزوم واکسیناسیون کامل معلم‌ها ادامه داد: مهم این است که به موضوع واکسن چطور نگاه می‌شود؛ ما واکسیناسیون را یک ضرورت برای معلم می‌بینیم و از جهت الزام واکسیناسیون معلمان مقاومت جدی نداریم.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در امور بازگشایی مدارس بیان کرد: با روند‌هایی کلی که در جامعه است ممکن است معلمی برداشت‌های غلطی از تزریق واکسن داشته باشد، اما طبیعتا زمانی که بازگشایی مدارس به سمت عمومی حرکت می‌کند، قطعا واکسیناسیون در جهت استمرار اشتغال معلمان لازم است و ممکن است در ادامه مشکلاتی برای خود معلمان در صورت عدم تزریق واکسن ایجاد شود.

کمره‌ای درباره استقبال خانواده‌های برای بازگشایی مدارس تصریح کرد: امسال با توجه به آشنایی بیشتر با بیماری و نحوه سرایت پذیری آن، شناخت نسبتا خوبی در خانواده‌ها ایجاد شده و همچنین دراین باره اطلاع‌رسانی‌های خوبی نیز صورت گرفته است.

او با بیان اینکه واکسیناسیون در حال حاضر با سرعت بیشتری انجام می‌شود و آگاهی‌های مضاعفی درباره نحوه مواجهه با موضوع کرونا توسط خانواده‌های دانش آموزان ایجاد شده و این امر کمک می‌کند قدری از نگرانی‌ها کم شود، گفت: سیاست‌گذاری دولت برای واکسیناسیون همگانی سیاستی است که مورد قبول مردم قرار گرفته و طبیعتا احساس آرامش بیشتری پدید آمده است. بازگشایی مدارس در روز اول مهر برای شکوفه‌ها این نوید را به ما داد که برای بازگشایی مدارس نگرش مثبتی ایجاد شده، همچنین گزارشات ارسالی نشان می‌داد در روز سوم مهر همزمان با آئین بازگشایی مدارس در استان‌های مختلف کشور، نگرش خوبی وجود دارد.

کمره‌ای افزود: مطالبه مدارسی که در این مرحله از بازگشایی مشمول نیستند نیز نشان می‌دهد گرایش به سمت بازگشایی مدارس بیشتر است.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در امور بازگشایی مدارس تصریح کرد: مدارس روستایی و عشایر، کار و دانش و فنی و حرفه‌ای در همه مقاطع تحصیلی در فاز اول بازگشایی، اولویت دارند و شاخص برگزاری حضوری کلاس‌ها، ظرفیت کلاس است. در این شرایط اگر جمعیت کلاس ۱۵ نفره باشد دانش‌آموزان می‌توانند هر روز به مدرسه بروند و اگر کلاس‌ها ۳۰ نفره باشند با تصمیم شورای مدرسه می‌توانند سه روز در هفته کلاس‌های حضوری را تشکیل داد. همچنین در نیمه اول مهر ماه حضوری برگزار شدن کلاس‌های درس دانش‌آموزان اول ابتدایی نیز در اولویت است.

او درباره آغاز به کار سامانه شاد گفت: کلاس‌های مجازی در بستر سامانه شاد آغاز شده، اما زمانی که با جامعه ۱۴ میلیونی دانش‌آموزان مواجهه هستیم. ممکن است دانش‌آموزی هنوز احراز هویت نشده و یا اطلاعاتش در سامانه ثبت نشده باشد و یا موارد دیگری که هر ساله با آن مواجهه هستیم، به وجود بیاید. یک هفته اول آغاز مدارس به ساماندهی چنین مواردی می‌گذرد که با اضافه شدن معلم و ساماندهی تکلیف کلاس‌ها روشن می‌شود.

کمره‌ای افزود: روز اول مهر اگر چه آمادگی ما در موضوع فعالیت‌های حضوری، مجازی و تلویزیونی در بخش اعظمی از مدارس اثبات شد، اما این به این معنا نیست که مطلقا گره‌هایی وجود ندارد ما باید در این یک هفته چنین مواردی را اصلاح کنیم و به تدریج حل و فصل شود.

او با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد کلاس‌ها تشکیل شده و تکلیف دانش آموزان روشن شده، تصریح کرد: تجربه نشان داده گاهی اوقات تا دهم مهرماه برای شکل‌گیری دقیق کلاس‌های مدارس موانع وجود دارد و اگر مواردی باشد در چند روز آینده مرتفع می‌شود و نگرانی‌ای در این زمینه وجود ندارد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از برنا، تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۲۳۸۸۴۹، www.borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
0
0
در اولویت بازگشایی هم امیدواریم با رعایت کامل دستورهای بهداشتی صورت بگیرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
0
0
چقدر خوب میشه که شرایط برای همه بوجود بیاد که برن مدرسه و توکلاس درس بخونن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین