پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۳۶۱۰۶۶
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۰
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بخشنامه جدید درخصوص جذب اعضای هیات علمی را ابلاغ و انجام فرآیند جذب اعضای هیات علمی را بلامانع اعلام کرد.

شعار سال:محمدعلی زلفی‌گل امروز خطاب به روسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری اعلام کرد، پیرو نامه مورخ ششم شهریور ۱۴۰۰ به اطلاع می‌رساند کلیه امور مربوط به جذب اعضای هیات علمی از امروز چهارشنبه هفتم مهرماه  طبق روال عادی و با رعایت قوانین مربوطه انجام می‌شود.
 
در بخشنامه ششم شهریورماه ‏۱۴۰۰ اعلام شده بود تا تعیین تکلیف نهایی؛ تشکیل جلسات هیات‌های اجرایی جذب اعضای هیات علمی و صدور حکمی ممنوع است.
 
به گزارش ایرنا، آخرین آمارهای سال ۹۹ موسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم، ‌تحقیقات و فناوری، نشان می‌دهد که ۵۸.۹ درصد اعضای هیأت علمی معادل ۵۰ هزار و ۷۹۷ نفر در دانشگاه‌های دولتی و ۴۱.۱ درصد معادل ۳۵ هزار و ۴۶۲ نفر در دانشگاه‌های غیردولتی تدریس می‌کنند.
 
بر اساس آمارهای این موسسه، ۲۵۴ هزار و ۱۲۸ نفر در موسسات آموزشی عالی کشور به تدریس اشتغال داشته اند. در این میان، ۶ هزار و ۳۲۸ استاد تمام با احتساب دانشگاه های غیردولتی و آزاد اسلامی، ۱۳ هزار و ۲۱ دانشیار، ۴۳ هزار و ۹۱۱ استادیار و ۲۰۶ مربی در دانشگاه ها فعال هستند که به صورت تمام وقت فعالیت دارند و جمع آنها به ۸۶ هزار و ۹۳۲ نفر رسیده است.
 
همچنین با احتساب اعضای هیأت علمی پاره وقت در دانشگاه ها، ۶ هزار و ۸۰۷ استاد تمام، ۱۳ هزار و ۷۴۲ دانشیار، ۴۷ هزار و ۱۳۵ استادیار، ۳۳ هزار و ۷۱۷ مربی، ۷۱۴ مربی آموزشیار، ۱۵۲ هزار و ۱۳ نفر در بخش سایر مشغول به فعالیت هستند که جمع شان به ۲۵۴ هزار و ۱۲۸ نفر می رسد.
 
توزیع جمعیت اعضای هیات علمی نشان می دهد از مجموع این افراد، ۳۳.۴ درصد معادل ۸۴ هزار و ۸۰۵ نفر زن و ۶۶.۶ درصد معادل ۱۶۹ هزار و ۳۲۳ نفر مرد هستند.
 
سایر آمارهای موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم حاکی از آن است که دانشگاه پیام نور ۲۸ هزار و ۶۴۳، دانشگاه علمی کاربردی ۳۷ هزار و ۳۸۲ نفر، دانشگاه فنی و حرفه ای ۲۵ هزار و ۷۴۶ نفر، دانشگاه های وزارت بهداشت ۱۷ هزار و ۹۵۴ نفر و سایر دستگاه های اجرایی هزار و ۸۷۲ عضو هیات علمی دارند.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار:   7 مهر  1400، کدخبر: ، www.irna.ir،84488351

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین