پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۱۱۳۳
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۶
دین داری تحمیلی و بی انگیزه میشود همان تابلوی "مراعات ارزش‌های اسلامی" که صاحب مغازه به دیوار زده! که هم خودش و هم مشتریانش میدانند از سر اجبار و اکراه اتاق اصناف برای حفظ کاسبی و دخلش نصب کرده و جملات تکراری مهماندار هواپیما که "پیشاپیش از رعایت ارزش‌های اسلامی... " در حالی که هم خودش و هم مسافران میبینند که ...!

شعار سال:دوستي پرسيد: اگر وزير آموزش و پرورش بودي، چه ميكردي؟ گفتم: اولين كارم اين بود كه درس قرآن و ديني را تعطيل ميكردم!

تعجب كرد! شرح دادم؛ دين داري را بايد بچه ها از تعهد بزرگترها بياموزند، قرآن را بايد از گلبرگ سجاده مادربزرگها و نغمه مناجات پدربزرگ ها فرابگيرند، خدا را بايد در زمزمه رود و خروش آبشار بيايند و معنويت را بايد در آرامش شبانه آسمان و صداي جيرجيركها پيدا كنند!

دين و قرآني كه بخواهيم با زور امتحان و كتاب درسي به دانش آموزان تحميل كنيم، ميشود همان كتابهايي كه در پايان سال توي جوي خيابان مياندازند و همان كلمات بي روح كه در جواب سؤالات گزينشها رديف ميكنند!

دين داري تحميلي و بي انگيزه ميشود همان تابلوي "مراعات ارزشهاي اسلامي" كه صاحب مغازه به ديوار زده! كه هم خودش و هم مشتريانش ميدانند از سر اجبار و اكراه اتاق اصناف براي حفظ كاسبي و دخلش نصب كرده و جملات تكراري مهماندار هواپيما كه "پيشاپيش از رعايت ارزشهاي اسلامي..." در حالي كه هم خودش و هم مسافران ميبينند كه ...!

محمدرضا زائری


پایگاه تحلیلی -خبری شعار سال، برگرفته از رویداد24

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین