پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۱۹۰۴
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۳
رئیس سازمان زندان‌ها خطاب به مدیر اردوگاه چناران گفت: بیگاری از زندانی و عدم پرداخت دستمزد قابل قبول و منطقی کارتان را بی برکت می‌کند و تلاش شما بر اصلاح و تربیت را بی نتیجه خواهد بود.
شعار سال: به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور محمدمهدی حاج محمدی در دومین روز سفر به خراسان رضوی از اردوگاه حرفه آموزی و کاردرمانی چناران بازدید کرد.

وی با اشاره به اهمیت توسعه اشتغال زندانیان گفت: با توجه به ظرفیت و زیرساخت لازم، این اردوگاه باید زودتر از دیگر نقاط کشور به هدف گذاری ۸۰ درصدی اشتغال در سالجاری برسد.

رییس سازمان زندان‌ها در ادامه افزود: در کنار اشتغال زندانیان سلامت روان آنان بسیار مهم است و اگر در زندان زندانی به مواد مخدر دسترسی پیدا کند، همه تلاش‌ها بیهوده و در واقع آب در هاون کوبیدن است.

حاج محمدی اظهار داشت: فرد زندانی به مثابه بیماریست که در بیمارستان بستریسانتشارت و همانگونه که او تا زمانی که مداوا و درمان نشود مرخص نمی‌شود، در زندان هم اینگونه هست و آزادی قبل از اصلاح و درمان ظلم به زندانی و جامعه است.

رئیس سازمان زندان‌ها در ادامه این بازدید با حضور در مرکز اشتغال شماره ۱ و ۲ اردوگاه با تعدادی از زندانیان در خصوص مسائل شغلی، حقوق و دستمزد و نحوه ارائه خدمات گفتگو کرد و خطاب به مدیر اردوگاه گفت: بیگاری از زندانی و عدم پرداخت دستمزد قابل قبول و منطقی کارتان را بی برکت می‌کند و تلاش شما بر اصلاح و تربیت را بی نتیجه خواهد بود.

حاج محمدی خطاب به زندانیان شاغل در مرکز حرفه آموزی گفت: در این دوران تحمل حبس و محکومیت فرصت را مغتنم شمرده و اراده کنید یک زندگی دیگر داشته باشید. هر آنچه که بیرون از زندان به آن فکر نکردید چه خوب است اکنون و امشب برای یک تصمیم و ارده جدی بر جبران مسیر خطاکاری، از امام رضا (ع) مدد بگیرید.

رییس سازمان زندان‌ها سپس با حضور در مرکز مشاوره و روان درمانی اردوگاه اظهار داشت: در حوزه روانشناسی بر روی چند اصل باید تمرکز و مدلسازی کرد.

وی تصریح کرد: اولین حوزه اینکه از حضور و مشارکت همه گروه‌های جهادی و مردمی از جمله طلاب، روانشناسان، روانپزشکان و نخبگان حوزه اصلاح و تربیت استقبال می‌کنیم. حوزه‌ی دیگر اینکه ما باید با کمک نخبگان مربوطه دانش اصلاح و تربیت زندانیان را تولید کنیم

حاج محمدی در ادامه با حضور در اندرزگاه قرآنی با زندانیان بصورت چهره به چهره گفتگو و شام را در سر سفره آنان صرف کرد.

رئیس سازمان زندان‌ها خاطرنشان کرد: زندانیانی که در داخل اندرزگاه‌ها متنبه و برای دیگران الگو شده اند باید با توسل به ظرفیت کمیسیون عفو از ارفاقات قانونی بهره‌مند شوند؛ نگاه به میزان حبس و نوع جرمشان نکنید؛ این کار زندانیان را به شرکت در فرآیند اصلاح و تربیت در زندان امیدوار می‌کند.

وی در پایان بر مساله بعد مسافت اردوگاه برای خانواده زندانیان اشاره و خواستار پیگیری‌های لازم جهت ایجاد سرویس دهی ناوگان اتوبوسرانی شهری و همچنین فراهم کردن زیرساخت لازم برای برقراری خدمات الکترونیک از جمله ارتباط تصویری و ارج نهادن به دشواری خدمت همکاران در این مرکز شد.

این بازدید ۸ ساعت به طول انجامید.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ایلنا، تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۱۴۰۷۰۷، www.ilna.news
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین