پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۲۰۸۰
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۳
کد پستی یک شماره ۱۰ رقمی است که با استفاده از آن هرکسی از هر نقطه از جهان می‌تواند مرسولات خود را با درج آن کد، برای دریافت کننده مشخصی پست کند.

شعار سال: استفاده از کدهای پستی 5 رقمی طی سال‌های گذشته، سبب‌  بروز مشکلات عدیده‌ای برای مردم، سازمان‌ها و ادارات به خصوص سازمان پست جمهوری اسلامی ایران شده بود.
 
این کدهای پستی، نیاز به نوشتن کامل آدرس پستی را مرتفع نمی‌ساختند و به تنهایی برای شناسایی مبدا و مقصد مرسولات پستی کافی نبود.
 
از طرف دیگر، هر یک از سازمان‌ها، نهادها و شرکت‌ها، برای خود پلاک‌های ویژه‌ای داشتند که باعث می‌شد شناسایی پلاک‌ها و آدرس‌ها بسیار دشوار و پیچیده شود.
 
در گذشته تنها با خواندن قبوض انرژی می‌شد از کد پستی ساختمان مطلع شد. اما امروز روش‌های دیگری ابداع شده که دریافت کد پستی ملک را آسان‌تر کرده است.
 
برای دریافت کد پستی ملک کافی است پرتال شرکت ملی پست جستجو شود و یا با آدرس  https://epostcode.post.ir مستقیم وارد پرتال شد.
 
در صفحه اول، خدمات مربوط به کدپستی قابل مشاهده است. در این وبسایت می‌توان کد پستی را تغییر داد و گواهی کد پستی جدید را دریافت نمود. برای دریافت کد پستی ملک، انتخاب گزینه کدیاب کافی است.
 
در روش دریافت کد پستی با نام ساختمان احتمال دارد کاربر پس از ثبت اسم ساختمان با چند گزینه مشابه مواجه شود که موضوع مهمی نیست.
 
همه ساختمان ها آدرس و مشخصات دقیقی دارند و احتمال اشتباه در جست‌و‌جوی کد پستی با نام ساختمان صفر است. در ادامه لازم است شماره واحد  وارد و گزینه دریافت کد پستی ملک انتخاب شود.
 
روش دیگر دریافت کد پستی از طریق تلفن است در این روش لازم است حتما شماره تلفن ساختمان در اختیار کاربر باشد.
 
با وارد کردن شماره تلفن ساختمان به سادگی امکان دریافت کد پستی ملک وجود دارد. این امکان در گذشته برای کاربران وجود داشت و بسیار استفاده می‌شد.
 
این امکان در پرتال اداره پست، اخیرا به ‌صورت موقت از دسترس خارج شده است. اما طبق گفته مدیرعامل شرکت ملی پست به‌زودی مشکل برطرف و امکان دریافت کد پستی ملک با استفاده از تلفن دوباره بر قرار می شود.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری نورنیوز ، تاریخ انتشار: 17 مهر 1400، کدخبر: 75930،www.nournews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین