پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۲۴۶۳
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸
نامشحص بودگی سیاست‌ها و ناتوانی در اجرای صحیح برنامه‌های حمایت اجتماعی در کنار اقتصاد در حال ضعیف شدن و با کمال هزاران تاسف، وجود اثبات شده بروکراسی غارت در برخی از حوزه‌ها و مدیران ارشد برخی از دستگاه‌ها، بستر را برای بروز و ظهور بحران‌ها و آسیب‌های اجتماعی عدیده فراهم نموده است. آسیب‌هایی که در صورت عدممدیریت آنها، بشکل تصاعدی عمیق شده و هزینه‌های غیرقابل باوری را بر کشور تحمیل خواهند کرد. آیا روا است که در جمهوری اسلامی ایران شاهد ایستگاه خوابی (هرچند بشکل موردی) باشیم؟
شعار سال: تصویری از سوی وحید صالحی خبرنگار استان البرز منتشر شده است که در آن خانواده‌ای به خاطر بی خانمان شدن بر روی سقف یک ایستگاه اتوبوس سکونت می‌کنند.

بازار مسکن در سال‌های اخیر دچار التهابات بزرگی شده است. بنا بر آخرین گزارش بانک مرکزی اجاره بها در تهران و شهرستان‌ها در شهریورماه سال جاری نسبت به سال گذشته به ترتیب ۴۲ و ۴۵ درصد رشد داشته است در حالی که این شاخص در شهریورماه سال ۹۹ نسبه سه سال گذشته خود نیز افزایش چشمگیری داشته است.

اجاره نرخ مسکن و افزایش مدت زمان انتظار خرید مسکن توسط حداقل بگیران نیز به بیش از ۶۰ سال رسیده که تمام این مسائل منجر به بروز پدیده‌های جدیدی در نحوه سکونت خانوار‌ها شده است.

افزایش حاشیه نشینی، مهاجرت از شهر‌های بزرگ به شهر‌های کوچکتر در دو سال اخیر شدت گرفته است.

از سویی اقدامات حمایتی دولت به طرح اعظای وام ودیعه مسکن محدود شده است که تاکنون بنا بر اطلاعات منتشر شده درصد بسیار کمی از شهروندان توانسته اند موفق به اخذ آن شوند. این درحالی است که همین میزان هم کفاف تامین هزینه‌های مسکن استیجاری را نمی‌دهد.

گفته می‌شود سهم مسکن از سبد درآمد یک خانوار به حدود ۵۰ تا ۸۰ درصد رسیده است در حالیکه بنا بر گزارش اخیر گروه اقتصاد جی پلاس (اینجا بخوانید) حداقل هزینه ماهیانه برای خورد و خوراک در تهران به تنهایی ۵۶ درصد از سبد خانوار را در بر می‌گیرد یعنی خانواده‌ای که درآمدشان تنها به میزان دستمزد مصوب سال است توانایی پرداخت هزینه‌های جاری خود را ندارند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از جماران، تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۵۲۸۰۰۱، www.jamaran.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین