پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۳۷۲۶
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۹
حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی گفتند: بایستی خیّرین به سرمایه گذاری در زمینه علم سوق داده شوند که این امر باعث حیات و مایه آبروی کشور خواهد بود.
شعار سال: مرجع تقلید شیعیان در دیدار جمعی از اساتید دانشکده فناوری‌های نوین پزشکی دانشگاه تهران بیان داشتند: علم اضلاع سه گانه دارد؛ «که آفرید؟»، «چرا آفرید؟» و «چگونه آفرید؟»، اما غرب این مثلثِ علم را مثله کرده است، غرب «هُوَ الْأَوَّلُ وَالْآخِرُ» را کنار گذاشت و فقط این بخش سومِ «چگونه آفرید؟» را بحث می‌کند، که نتیجه این غفلت از آن دو بخش دیگر، همان جنگ جهانی اول و دوم و آن تجربه‌های تلخ است.

ایشان ادامه دادند: علم هرچه دارد از معلوم دارد و معلومِ زنده، علم را زنده می‌کند اولاً و عالم را زنده می‌کند ثانیاً. وگرنه معلومِ مرده، علمِ مرده تحویل می‌دهد و علمِ مرده، قطعاً عالم زنده تحویل نمی‌دهد؛ لذا اولین وظیفه شما عالمان، زنده کردن علم است.

آیت الله جوادی آملی خاطرنشان کردند: آنکه این نظام سپهری را آفرید، در آیات مکرر فرمود، این عالَم عالمانه ساخته شده است و برای شما ساخته شده است؛ یعنی هیچ کس حق ندارد بگوید من نمی‌توانم! چرا که فرمود برای «تو» آفریده ام و تاکید داشت «وَ سَخَّرَ لَکُمْ ما فِی السَّماواتِ وَ ما فِی الْأَرْضِ».

ایشان با اشاره به داستان حضرت مریم علیهاالسلام در قرآن کریم بیان داشتند: خداوند به حضرت مریم که به اذن الهی باردار گردید در وقت زایمان فرمود از این جایگاه مقدس خارج شو. به عنایت الهی درخت نخل خشک، برای استفاده او میوه و ثمر داد، همان خداوند فرمود تا اینجا ما آوردیم، دست بلند کن، حرکت کن و از این میوه تناول کن، خداوند می‌توانست آن میوه را در اختیار مریم بگذارد، اما فرمود آن میوه را بچین، اینجا جای حرکت است.

مرجع تقلید شیعیان تاکید داشتند: همه ما در قبال این نظام سپهری دقیق ریاضی گونه علی معلولی مسئولیت داریم، هرگز حق نداریم بگوییم نمی‌توانیم و نمی‌شود، اگر بشر نمی‌توانست این سفره پهن نمی‌شد و اگر شدنی نبود به ما دستور نمی‌دادند.

ایشان با اشاره به مفاخر علمی کشور اظهار داشتند: این کشور شناسنامه دارد، مردان بزرگی همچون بوعلی‌ها و ابوریحان ها، شناسنامه علمی این کشورند، این سرزمین این استعداد را دارد.

آیت الله جوادی آملی اذعان داشتند: از مشکلات در این مسیر نهراسید، همت و استقامت داشته باشید و ارتباط با مناجات و دعا را فراموش نکنید و از خداوند بخواهید در مسیر علم به شما توفیق روزافزون بدهد و مشکلات این مسیر را از سر راه شما بردارد.

ایشان تاکید کردند: بایستی خیرین به حوزه علم سوق داده شوند. بایستی با شناسایی خیرین علاقمند در زمینه علم سرمایه گذاری صورت گیرد که این مهم باعث حیات و مایه آبروی کشور خواهد بود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شفقنا، تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۲۵۲۱۹۴، fa.shafaqna.com
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین