پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۳۹۳۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۲
مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به اینکه اسکان کارتن‌خواب‌ها و همراهان بیماران با خلاء قانونی بسیار جدی روبه‌روست، گفت: تکلیفی برای یک سازمان مشخص نشده و ردیف بودجه‌ای از اعتبارات ملی به آن اختصاص نیافته است.
شعار سال: به نقل از مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران، سیدمالک حسینی با تشریح خدمات‌دهی به افراد بی‌خانمان و کارتن‌خواب اظهارداشت: شهرداری سال‌هاست برای اسکان بی‌سرپناهان و افرادی که از داشتن خانواده محروم هستند، در قالب ۲۰ گرمخانه با ظرفیت بیش از ۲۴۰۰ نفر فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به نوع جذب کارتن‌خواب‌ها گفت: آنان از طریق تماس‌های مردمی با سامانه ۱۳۷ و یا گشت‌های مددکار شهر شناسایی شده و به گرمخانه‌ها منتقل می‌شوند.

حسینی افزود: در گرمخانه‌ها خدمات متنوعی اعم از اقامتی، مددکاری، روانشناسی و در صورت لزوم خدمات پزشکی ارائه می‌شود، تلاش این است که مددجویان را در فضایی شبه خانواده پوشش دهیم و احساس بی‌سرپناهی و تنهایی را از آنان بگیریم.

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران بیان کرد: به محض اینکه شهروندان با سامانه ۱۳۷ تماس بگیرند معمولا مددکاران شهرداری در فاصله زمانی کمتر از نیم ساعت در محل حضور پیدا می‌کنند و اگر فرد مشخصه‌های کارتن‌خواب را داشته باشد به سمت گرمخانه‌ها هدایت می‌شود.

وی با اشاره به ارائه خدمات به همراهان بیماران در اطراف بیمارستان‌ها تاکید کرد: خدماتی که به بی‌خانمان‌ها و همراهان بیماران ارائه می‌شود، جزو مسئولیت اجتماعی شهرداری است، اما شهرداری تکلیف قانونی ندارد، در این مورد خلاء قانونی بسیار جدی است و تکلیفی برای یک سازمان مشخص نشده و ردیف بودجه‌ای از اعتبارات ملی به آن تخصیص نیافته است.

حسینی گفت: همراهان بیماران بیشتر در اطراف بیمارستان امام خمینی (ره) و مرکز طبی کودکان ساکن هستند، در گذشته همراه‌سرایی داشتیم که متعلق به بخش غیردولتی بود.

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران افزود: طی تفاهمی با این همراه‌سرا، تخت‌های آن را اجاره کرده بودیم و با همکاری مددکاری بیمارستان‌ها افرادی که بضاعت نداشتند به آن همراه‌سرا ارجاع می‌شدند و از آنان پذیرایی می‌کردیم. سطح کیفیت خدمات باعث چالشی بین خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران و این مددسرا شد و این موضوع باعث تاخیر در ارائه خدمات به همراهان بیماران شد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته معمولا پذیرش بیماران غیرکرونایی کاهش یافته بود، گفت: سال گذشته شاهد تراکم زیاد همراهان بیماران نبودیم، امسال از ۱۰ روز گذشته با دستور شهردار و معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران واحد‌های مددکاری شبانه مستقر شد و در صورت رغبت همراهان به مراکز مجاور بیمارستان‌های دیگر منتقل می‌شوند.

حسینی با اشاره به چالش اسکان همراهان بیماران تاکید کرد: بیمارستان امام خمینی (ره) بزرگترین بیمارستان خدمات سرطان و کودکان است، همراهان به دلیل شرایط اضطراری بیماران خود از لحاظ روانی به شدت وابستگی دارند و به دنبال این هستند که در نزدیک‌ترین موقعیت نسبت به بیمارستان قرار بگیرند و حتی اصرار کردند که با فاصله پنج دقیقه هم حاضر نیستند ساکن همراه‌سرا‌ها شوند و می‌خواهند به محض اضطراری شدن شرایط بیمارشان خود را به بیمارستان برسانند.

وی گفت: تعداد چادر‌ها به زیر ۱۰ تا کاهش پیدا کرده است و در شهرداری ظرفیت‌های لازم برای اسکان همراهان بیماران را ایجاد کرده‌ایم.

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران افزود: در مجاورت بیمارستان‌های امام خمینی (ره) و طبی کودکان گشت سیار شهرداری مستقر شده است و مددکاران با همراهان بیمار گفت‌وگوی رو در رو دارند و این در حالی است که ظرفیت همراه‌سرا‌ها ۳۰۰ تخت است.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار:۸ آبان ۱۴۰۰، کد خبر:۸۴۵۲۳۴۳۱، www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Germany
۱۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
0
0
بدون قانون نمیشه این افراد رو ساماندهی کرد؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین