پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۵۲۰۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۰
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران گفت: آماری از تعداد کف‌خواب‌ها در تهران نداریم، اما در حال گردآوری هستیم و آمار‌های متفاوتی را می‌شنویم که نمی‌توانم نسبت به صحت و عدم صحت آن اعلام‌نظر کنم.

شعار سال:«محمد امین توکلی‌زاده» معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران  در پاسخ به این سوال که آیا آماری از تعداد کف خواب‌ها در تهران دارید یا خیر گفت: خیر، آماری ندارم.
 
او در واکنش به اینکه گردآوری اطلاعات هم انجام نداده‌اید؟ گفت: این کار در حال انجام است و آمارهای متفاوتی را می‌شنویم که نمی‌توانم نسبت به صحت و عدم صحت آن اعلام نظر کنم.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تهران در پاسخ به این سوال که شهرداری تهران قرارگاه اجتماعی تشکیل داده است، آیا این افراد در قرارگاه اجتماعی جایگاه دارند یا خیر و در صورت پاسخ مثبت چرا اطلاعات آماری از آن‌ها در دسترس نیست؟ اظهار کرد: ما چند نوع خواب شبانه در بیرون از منازل داریم. یکی از آن‌ها مربوط به کسانی است که مسافرند و در اطراف ترمینال‌ها و راه آهن استراحت می‌کنند و باید برای این افراد یک تدبیری در نظر گرفت.
 
توکلی زاده اضافه کرد: یک گروه افرادی هستند که بیمار دارند و در کنار بیمارستان‌ها استراحت می‌کنند و برای آن‌ها همراه سراها را که از سال‌های گذشته موجود بوده، تدبیر کردیم و در این مدت نیز تلاش کردیم تا آن‌ها را سامان داده و کیفیت آن‌ها را ارتقا دهیم.
 
معاون شهردار تهران اضافه کرد: اما یک اصل اساسی در همراه سراها وجود دارد که تاکنون رعایت نشده و شهر را دچار مشکل کرده است و از حوزه شهرسازی درخواست کردیم که این موضوع جزو ضوابط شهرسازی لحاظ شود.
 
توکلی زاده در این باره توضیح داد: وقتی بیمارستانی ساخته می‌شود، باید از همان روز اول برای همراه سرا فکر چاره کرد. بیماری که مشکل بیماری و تامین هزینه‌های دارو و عمل جراحی را دارند، مشکل مضاعفی است که خانواده بیماران جایی برای استراحت نداشته باشند. بیمارستان‌ها باید با این شرط ساخته شوند که در کنار آن‌ها برای همراه بیمارانی که از شهرستان به تهران می‌آیند و نیاز به مکان اقامت دارند، تدارک اولیه دیده شود.
 
او اضافه کرد: برای مثال بیمارستان امام خمینی که می‌خواهد یک بیمارستان هزار تخت خوابی را در ماه‌های آینده افتتاح کند، از همین الان باید به فکر همراه سرا باشد. بیمارستان امام همین الان که هزار تخت خوابی نیست هم با مشکل اسکان همراهان بیمار روبرو است چه برسد به زمانی که افتتاح شود و این تعداد چندبرابر می‌شود. با صحبت‌هایی که با دانشگاه علوم پزشکی داشتیم اعلام شد خیری پذیرفته است که از زمین‌های اطراف مجموعه زمینی را تهاتر کنند و یک همراه سرا بسازد.
 
توکلی زاده در ادامه گفت: نوع دیگر نیز مساله کارتن خواب‌ها و افرادی است که اعتیاد دارند و گرمخانه‌ها و مددسراها برای اسکان این افراد در نظر گرفته شده‌اند. اینها نباید در کنار همدیگر باشند، باید از همدیگر تفکیک شوند و مساله همراه بیمار، معتاد و کارتن خواب هر یک در جای خود پرداخته شود.
 
او در پاسخ به این سوال که تاسیس گرمخانه‌های جنرال در این دوره مدیریت شهری در شهر و یا حاشیه شهر دنبال خواهد شد؟ اظهار کرد: در مجموعه خدمات شهرداری ممکن است نپسندیم که منزل مسکونی ما کنار یک بیمارستان یا آتش نشانی باشد در حالی که همه ما به این خدمات ضروری شهری نیاز داریم.
 
توکلی زاده افزود: باید حدی از این را بپذیریم که اگر ضرورتی در شهر وجود دارد و باید برای آن امکانی را فراهم کنیم، موظفیم تا جایی که می‌توانیم این تزاحم را کاهش دهیم و امکانی را فراهم کنیم که مردم زندگی ساکت، آرام و راحتی را داشته باشند. مردم هم باید بپذیرند و با کمک خودشان این موضوعات حل شود تا کمتر نیاز باشد که این فضاها را ایجاد کنیم. اگر همت مردم محلی و خیریه‌ها پای کار باشد بسیاری از این موضوعات به مددسراها و گرمخانه‌ها نمی‌رسد.
 
معاون شهردار تهران گفت: وقتی نتوانستیم این موارد را با هم حل کنیم به این نقطه رسیدیم که نیاز به تاسیس گرمخانه پیدا می‌کنیم، اما الان در این نقطه هستیم که نیاز داریم مددسراها را ایجاد کنیم و اگر این کار را انجام ندهیم دچار مشکل می‌شویم.
 
او در پاسخ به اینکه سیاست ایجاد گرمخانه در مرکز شهر را دنبال می‌کنید؟ گفت: حتما باید مکان‌یابی شود که مورد مزاحمت کمتری برای مردم داشته باشد. در ساختار گرمخانه‌ها و طراحی آن‌ها می‌شود کارهایی را انجام داد که کمترین زحمت را برای مردم داشته باشد.

 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا  ، تاریخ انتشار:  23 آبان  1400، کدخبر: 1156147 ،www.ilna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United States of America
۱۶:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
0
0
با داشتن گرمخانه های بیشتر یا همراه سراهای بیشتر آمار این کف خوابی ها هم کمتر میشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین