پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۴۰۱۶
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۸
شهردار قزوین گفت: شهرداری قزوین حفظ و مرمت آثار تاریخی و فرهنگی را از مسئولیت‌های شهرسازی خود به منظور پاسداشت آثار نیاکان و معماری ایرانی‌-‌اسلامی می‌داند.
شعار سال: مهدی صباغی در مراسم تقدیر از برگزیدگان نخستین جایزه ملی مدیریت شهری اسلامی ایرانی ضمن تاکید بر این مهم که قزوین یکی از شهر‌های مسیر جاده ابریشم است، گفت: امروزه افتخار ما این است که میراث فرهنگی بسیار با ارزشی داریم که از حدود ۶۰۰ سال پیش و زمان پایتختی صفویه به یادگار مانده است و به‌عنوان الگویی برای معماری اسلامی در سایر شهر‌های مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شهردار قزوین ادامه داد: همه تلاش‌ها در این زمینه باعث شده تا امروز شهر قزوین مبدل به یک شهر هویت بخش در تمدن اسلامی ایرانی شود.

وی با اشاره به این موضوع که تنوع اماکن مذهبی در شهر قزوین بسیار زیاد است، تصریح کرد: از مساجد تا حوزه‌ها و مدارس علوم دینی، از کاروانسرا‌ها تا بازار‌ها به‌عنوان نمونه‌های هویت بخش جامعه ایرانی‌-‌اسلامی در مسیر جاده ابریشم قرار گرفته‌اند که به‌عنوان الگویی در جهان اسلام خوش درخشیده است.

شهردار قزوین با اشاره به مشاهیر قزوین گفت: ما در شهر قزوین مشاهیر و مفاخر بسیاری داریم، این مشاهیر به فرموده مقام معظم رهبری در تمدن سازی اسلامی سهم به‌سزایی داشته‌اند و از دانشمندان اسلامی مانند علامه حلی تا شهید رجایی از تمدن سازان قزوین بوده‌اند و در این هویت بخشی تاریخی نقش مهم داشته‌اند.

در این مراسم پروژه شهرداری قزوین با عنوان مسیر تاریخی فرهنگی شهر قزوین در محور میراث فرهنگی در نخستین جایزه ملی مدیریت شهری اسلامی ایرانی، موفق به کسب مقام نخست شد و از شهرداری قزوین تجلیل به عمل آمد.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار:۱۰ آبان ۱۴۰۰، کد خبر:۱۱۵۱۰۳۹، www.ilna.news
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین