پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۴۵۳۰
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۶
یک آزمایشگاه خصوصی در آمریکا روز چهارشنبه با ارائه دادخواستی به سازمان غذا و دارو آمریکا (FDA) درخواست کرد که اسپری‌های بدن ضدتعریق و دئودورانت که در آن‌ها مقادیر بالایی از ماده سرطان‌زای بنزن پیدا شده است، از بازار جمع‌آوری شوند.

شعار سال: پیشتر نیز در محصولاتی مانند ضدآفتاب‌ها و ضدقارچ‌ها، این ماده شیمیایی سرطان‌زا کشف شده بود.
 
بعد از آنکه آزمایشگاه Valisure در ماه می به FDA هشدار داد که محصولات ضدآفتاب حاوی بنزن هستند، تلاش‌ها برای پاکسازی قفسه‌های فروشگاه‌ها از این محصولات آغاز شد. این آزمایشگاه ۱۰۸ بچ از ۳۰ برند اسپری‌های ضدتعریق و دئودورانت را در ماه‌های اخیر تست کرد که مشخص شد ۵۹ بچ حاوی مقادر بالایی از بنزن هستند.
 
سازمان غذا و دارو آمریکا سقف مشخصی از بنزن را برای محصولات تعیین نکرده است. البته در محصولات دارویی سطح بنزن می‌تواند تحت شرایطی به ۲ ppm نیز برسد. Valisure از FDA خواسته تا سقف مجاز بنزن را در همه محصولات تعیین کند.
 
این آزمایشگاه گفته که در اسپری‌ها ضدتعریق و دئودورانت‌ها میزان بنزن تا ۱۸ ppp بوده است.
 


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری تحلیلی  فانا، تاریخ انتشار: 14 آبان1400، کدخبر:  www.phana.ir/39018

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین