پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۵۲۰۹
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۶
پایان شش ماهه اول ۱۴۰۰ به میزان ۵۰۱۷۰ میلیون کیلووات ساعت برق تولید کرده که میزان ۴۵۶۵۴ میلیون کیلووات ساعت تحویل شبکه برق سراسری شده است.
شعار سال: واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر پس از پایان عملیات سوخت گذاری و تعمیرات اساسی در اسفند ۱۳۹۴ به شبکه برق سراسری متصل شد.

نیروگاه اتمی بوشهر در شش ماهه اول ۱۴۰۰ حدود ۲۴۴۴ میلیون کیلووات ساعت برق تولید کرده و به میزان ۲۲۱۰ میلیون کیلووات ساعت برق به شبکه برق سراسری تحویل داده است.

آخرین بار واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر در ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ برای انجام عملیات سوخت گذاری از مدار خارج و در ۲ خرداد ۱۴۰۰ به مدار تولید برق کشور بازگشت که یکی از طولانی‌ترین زمان‌های جا به جایی سوخت از زمان راه‌اندازی بوده است که به دلایل فنی و مالی اتفاق افتاد.

بر اساس گزارش سازمان انرژی اتمی از ابتدای راه اندازی تاکنون در هفت سیکل سوخت نیروگاه سالانه تعویض شده است. تامین کننده سوخت واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر بر اساس قرارداد این نیروگاه، تا ۱۰ سال روسیه است.

سهم تولید برق هسته‌ای در کشور در سال ۱۳۹۹ تنها ۱.۶ درصد بوده است و ۹۸.۴ درصد نیاز کشور را برق غیرهسته‌ای تامین کرده است.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از نور نیوز، تاریخ انتشار:۲۳ آبان۱۴۰۰، کد خبر: nournews.ir/۸۱۱۳۴
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین