پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۳۶۵۲۱۷
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۹
رئیس سازمان امور دانشجویان افزایش خوابگاه متأهلی را سیاست وزارت علوم در دولت جدید عنوان کرد و گفت: در بودجه ۱۴۰۰ دانشگاه‌ها ملزم به ایجاد خوابگاه متأهلی هستند.

شعار سال:هاشم داداش پور  با اشاره به خوابگاه‌های متأهلی گفت: بودجه سال ۱۴۰۰ در راستای افزایش تاهل دانشجویی، دانشگاه‌ها را به ایجاد خوابگاه‌های متأهلی ملزم کرده است.
 
وی ادامه داد: متاسفانه این اتفاق تا کنون نیفتاده، بنابراین ما سعی می‌کنیم از این فرصت استفاده کنیم و تعداد زیادی از خوابگاه‌های متأهلی را به اندازه نیاز، منابع مالی و ظرفیتی که در دانشگاه‌ها داریم، تامین کنیم.
 
رئیس سازمان امور دانشجویان درباره تعداد خوابگاه‌های متأهلی گفت: تعداد خوابگاه‌های متأهلی حدود یک هزار و ۱۰۰ واحد خوابگاهی است که عدد بالایی نیست.
 
وی تاکید کرد: با توجه به سیاست وزارت علوم مبنی بر افزایش تحصیلات تکمیلی هم اکنون تعداد خوابگاه‌های متأهلی در کشور محدود است بنابراین متناسب با این سیاست‌ها نتوانستیم افزایش خوابگاه‌های متأهلی را داشته باشیم.
 
وی افزایش میانگین سنی دانشجویان تحصیلات تکمیلی را یک واقعیت توصیف کرد و اظهار داشت: متاسفانه دانشگاه‌ها خودشان را با این شرایط تطبیق نداده‌اند و اکنون در تلاشیم تا این محدودیت‌ها را جبران کنیم.
 
رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: از خیرین و مجموعه‌های علاقمند دعوت می‌شود تا در نهضت خوابگاه متأهلی که آغاز شده است و تا چهار سال آینده ادامه خواهد یافت کمک کنند.
 
داداش‌پور در ادامه با بیان اینکه افزایش و ارتقاء خوابگاه‌های دانشجویی مورد توجه و از برنامه‌ها است، گفت: با توجه به درجه بندی خوابگاه‌ها در تلاش هستیم تا خوابگاه‌ها را به سمت کیفیت بهتر پیش ببریم و ایمنی آنها را به حد مطلوب برسانیم.
 
به گزارش مهر، اخیراً نیز در راستای ساماندهی خوابگاه‌های دانشجویی جلسه‌ای با حضور وزرای علوم تحقیقات و فناوری و بهداشت درمان و آموزش پزشکی و محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور در محل نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.

 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری  مهر، تاریخ انتشار:  23 آبان  1400، کدخبر: 5351043، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین