پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۵۶۸۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۹
در حالی که مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران اعلام کرده تاکنون برنامه‌ای برای محدود کردن گاز صنایع نداریم، اما واحد‌های تولیدی سیمان و فولاد چندی است که شاهد قطع و اعمال محدویت مصرف گاز در مناطق شمالی کشور هستند.
شعار سال: اظهارات مطرح شده از سوی شرکت ملی گاز ایران در حالی است که به گفته سید عباس حسینی نایب رییس انجمن صنفی کارفرمایان سیمان، قطعی گاز واحد‌های سیمانی از نیمه آبان شروع شد و در ابتدا امر واحد‌های که در مناطق شمالی و شمال شرقی کشور قرار دارند، مشمول قطع گاز شدند که در حال حاضر شاهد قطع گاز این واحد‌ها هستیم. در فاز دوم هم قطع گاز واحد‌های تولیدی سیمانی مستقر در برخی دیگر از مناطق در دستور کار قرار گرفت که تا پایان ماه گاز این واحد‌ها نیز قطع خواهد شد.

به گفته تولیدکنندگان سیمان برای تامین گاز در خوزستان و هرمزگان با مشکل مواجه نخواهیم شد، اما در سایر مناطق همانند مرکز شمال، شمال غرب و شمال شرق کشور در این خصوص به مشکل خواهیم خورد.
 
سیمان و فولاد در شمال بی‌گاز ماندند!

از سوی دیگر سید رسول خلیفه سلطانی دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران نیز در این خصوص می‌گوید: با توجه به ابلاغیه‌ای که از سوی شرکت ملی گاز ایران اعلام شده استارت اعمال محدودیت مصرف گاز واحد‌های که در نیمه شمالی کشور قرار دارند زده شده و به مرور این محدودیت به سایر بخش‌ها نیز خواهد رسید.

به گفته دبیرانجمن تولیدکنندگان فولاد؛ در بخشنامه‌ای که به تعداد کثیری از واحد‌های کانه‌های فولاد، گندله سازی، تولید آهن اسفنجی و فولادسازی صادر شده است، دستور اعمال محدودیت مصرف گاز (در حد کمتر از ۳ درصد دیماند) پیش بینی شده که این اقدام زنجیره تولید فولاد را با مشکل مواجه خواهد کرد.

سیاست قطع گاز صنایع همزمان با کاهش دمای هوا، افزایش مصرف و تامین نیازخانگی در ادامه سیاست قطع برق با همین دلیل در تابستان امسال زده شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت اقتصادنیوز، تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۰، کد خبر: ۴۵۵۶۳۳، www.eghtesadnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
0
0
شرکت محترم گاز تکلیفمون رو روشن کنید قطعی گاز داریم یا نه؟ اگر نه پس چرا قطع میشه گاز؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین