پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۳۶۵۸۱۸
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۴
معلم فداکار بیجاری گفت: متاسفانه به دلایلی، جایزه یک میلیون دلاری وارکی به یک معلم آمریکایی رسید.
شعار سال: یک ماهی می‌شد که همهمه کاندید شدن معلم فداکار بیجاری در لیست ۱۰ معلم برتر جهان، ایران را شگفت‌زده کرد.

معلمی از خطه کردستان و زاده بیجار گروس، معلمی که نام و آوازه فداکاری‌هایش، همچون اسمش تا ثریا رفته و همه او را به عنوان فرشته نجات کودکان این مرز و بوم می‌شناسند.

معلمی که در طی ۲۶ سال خدمت خود در روستا‌های محروم و دور افتاده استان، خود را وقف آینده و رسیدگی به کودکان محروم روستایی کرده است.

در دوران کودکیش رویای پرواز را در سر می‌پروراند و آرزویش این بود که خلبان جت‌های جنگی شود و آینده خود را در خلبانی می‌دید، اما دست تقدیر او را به سوی شغل معلمی سوق داد تا فرشته نجاتی باشد برای کودکانی که از فقر و محرومیت و بیماری رنج می‌برند.

۲۶ سال از عمر خود را در روستا‌های دور افتاده و محروم استان صرف کرد تا هیچ کودکی به دلیل دوری و عدم توان مالی از تحصیل بازنماند.

ثریا مطهر نیا، معلمی فداکار و دلسوز که همه هم و غم خود را برای کودکان محروم روستایی گذاشته و سمنی را راه‌اندازی کرده است که امروزه قریب به یک هزار و ۱۰۰ کودک را تحت پوشش خود قرار داده است که از این تعداد کودک نزدیک به ۲۷۰ نفر از آن‌ها از بیماری‌های سخت رنج می‌برند و نیازمند درمان فوری هستند.

در بیست و ششمین سال خدمت خود، برای اولین بار در بنیاد وارکی در لیست ۱۰ معلم برتر جهان قرار گرفت.

کارنامه فداکاری‌ها، جان‌فشانی‌ها و از خود گذشتن‌ها و اقدامات انسان دوستانه این معلم فداکار بیجاری آنچنان وسیع است که همه یقین داشتند که جایزه یک میلیون دلاری وارکی متعلق به وی خواهد بود؛ جایزه‌ای که قرار بود صرف کودکان محروم روستایی شود.

بر خلاف انتظار همه، در پشت پرده این حکایت شیرین و دلچسب انتخاب معلم کردستانی در لیست معلمان برتر دنیا، هرچه که بود، جایزه وارکی به وی نرسید؟!
 
جایزه وارکی به ثریا مطهرنیا تعلق نگرفت

ثریا مطهرنیا در خصوص بنیاد وارکی، اظهار کرد: بنیاد وارکی هرساله با همکاری یونسکو از کل دنیا سعی دارد که بهترین معلم را شناسایی و معرفی کند.

وی ادامه داد: امسال از بین ۱۲۱ کشور و کاندید شدن بالغ بر ۸ هزار معلم از سراسر دنیا، بنده در لیست ۱۰ نفر برتر آن‌ها قرار گرفتم.

مطهرنیا یکی از دلایل موفقیت خود را عشق، علاقە، تعهد و وظیفە انسانی خود در قبال کودکان محروم روستا‌ها دانست و افزود: یکی از شاخص‌هایی که بنیاد وارکی بسیار بر آن تاکید و من را به عنوان ۱۰ نفر برتر منتخب کرد؛ بحث کار‌های بشر دوستانە برای کودکان روستایی و همچنین فعالیت در حوزە مرمت مدارس فرسودە و تجهیز امکانات آموزشی مدارس بودە است.

وی داشتن ارتباط عاطفی و صمیمانه با مردم روستا را یکی از دلایل موفیقت خود در این زمینه دانست و افزود: داشتن ارتباط عاطفی و صمیمانه با مردم روستا سبب شد تا والدین بچه‌ها بیشتر به حرف‌های من گوش کنند.

این معلم فداکار بیجاری گفت: اوایل خدمت خود، بسیاری از خانواده‌ها به دلیل مشکلات مالی و ... نسبت به سوادآموزی و تحصیل دختران بی‌تفاوت بودند، و در همان سال‌ها سعی کردم تا آن‌جایی که برایم مقدور است از ترک تحصیل حتی یک کودک هم جلوگیری کنم.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار:۳۰ آبان۱۴۰۰، کد خبر: ۱۴۰۰۰۸۳۰۲۳۱۰۶، www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین