پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۶۴۷۸
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۷
درباره بحث مهاجرت اظهارنظر‌های زیادی صورت گرفته است؛ برای نمونه رئیس سابق نظام پزشکی کشور آماری از سه هزار درخواست پزشکان برای خروج از کشور مطرح کرده است. همچنین درخصوص برخی اقشار دیگر، به‌ویژه جوانان، همین نگرانی وجود دارد؛ برای مثال پس از اینکه طرح صیانت در دستور کار قرار گرفت، واژه‌هایی مانند مهاجرت و مهاجرت به ترکیه در اینترنت بسیار مورد جست‌وجو قرار گرفت.
شعار سال: «رفع موانع ازدواج، تسهیل و ترویج تشکیل خانواده و افزایش فرزند، کاهش سن ازدواج و حمایت از زوج‌های جوان و توانمندسازی آنان در تأمین هزینه‌های زندگی و تربیت نسل صالح و کارآمد» یکی از مواری است که قانون جوانی جمعیت، آن را ذیل کلیات آن ابلاغ کرده است. به همین دلیل لازم دیدیم چنین کلیاتی را زیر ذره‌بین ببریم تا بدانیم دقیقا برای تربیت نسلی که این قانون به آن اشاره دارد باید به چه نکاتی توجه کرد.

زهره سادات لاجوردی، دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: برای رسیدن به تربیت نسل صالح آینده به مواد قانونی جوانی جمعیت اشاره شده است.

وی با بیان اینکه برای تربیت نسل صالح، مهارت‌های زیادی باید در دانشگاه‌ها و مدارس مدنظر قرار بگیرد، افزود: فرهنگ‌سازی از طریق NGO‌ها و سازمان‌های مردم نهاد باید انجام شود تا از این طریق کمک شود که در تربیت نسل جدید قدم برداریم.

لاجوردی ادامه داد: مسلما بحث آموزش و فرهنگ‌سازی در همه امور به خصوص در وضعیت رشد جمعیت بسیار مهم است. همچنین در مواد قانون، حمایت‌هایی برای گروه‌های مردمی در نظر گرفته شده که تسهیل‌گری ازدواج، تبلیغات، حمایت از فعالان مردمی در حوزه فرزندآوری در دستور کار است.

زایمان زودرس و ارتباط آن با کاهش جمعیت

دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: ماده ۳۰ به تدوین برنامه جامع حمایت از فعالان مردمی حوزه فرزندآوری و تسهیل ازدواج توسط سازمان تبلیغات اسلامی توجه دارد همچنین ماده ۳۲ به اختصاص یک سوم ظرفیت تبلیغات محیطی به موضوع فرزندآوری و جمعیت با تخصیص ۴۰ درصد آن به گروه‌های مردمی اشاره دارد.

وی با اشاره به اینکه فراهم کردن تسهیلات آموزشی در مواد مختلفی ذکر شده و چنین مواردی زمینه را فراهم می‌کند که مشکلات و معضلات مادران باردار مرتفع شود، تصریح کرد: ما در قانون جوانی جمعیت ۲۱ چالش را احصا کردیم و برای این چالش‌ها مواد قانونی را پیشنهاد دادیم.

لاجوری درباره تربیت فرزندان نسل جدید ادامه داد: سبک زندگی ما با یک دهه پیش قابل مقایسه نیست و ما تغییراتی را در سبک زندگی می‌بینیم که آن‌ها نتیجه یک‌سری برنامه‌ها و غفلت‌هایی است که توسط نهاد‌های مسئول و مردم صورت گرفته است.

وی بیان کرد: خانواده‌ها در گذشته دقت‌هایی را نسبت فرزندان داشتند که شاید امروز کمرنگ‌تر شده است. همچنین ولنگاری فضای مجازی در تربیت نسل جدید بی‌تأثیر نیست و ما تأثیر آن را روی نسل‌های جوان و نوجوان می‌بینیم.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه چنین مواردی با قانون گذاری درست نمی‌شود و چنین مواردی همکاری و همراهی همه نهاد‌های مسئول را در این زمینه می‌خواهد که با هماهنگی هم یک شرایطی را به وجود آورند که زمینه برای تربیت صحیح و سالم نسل جوان و نوجوان فراهم شد؛ گفت: سبک زندگی ما نباید متأثر از سبک زندگی غربی باشد تا کنارهم تغییراتی را در سال‌های آینده پیش رو داشته باشیم.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۴۰۰، کدخبر: ۱۲۶۶۲۴۲، www.borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین